בגיל 82, כשהוא נסמך על מקל הליכה, יצא היום (שלישי) ראש עיריית רמת גן לשעבר, צבי בר, מכלא מעשיהו לאחר 10 חודשי מאסר שנגזרו עליו לאחר שהורשע בנטילת שוחד מיזמי נדל"ן בעת תפקידו. בר התקבל בהתרגשות רבה ובחיבוקים על ידי ביתו סיגל ובניו יואב ואבנר, שחיכו לו מחוץ לשערי הסוהר.  "אני מאושר, בדרך הביתה, המקום הזה כבר מאחוריי", אמר בר והוסיף בהתרגשות: "אני מתרגש לצאת לחירות וחופש, ורוצה להיות עם משפחתי", בעוד ילדיו מסייעים לו בהליכתו וסוחבים את תיקיו.

מוקדם יותר היום ועדת השחרורים שליד בתי הסוהר החליטה היום (שלישי) לקבל את בקשתו של צבי בר ולאשר את שחרורו המוקדם מהמאסר שנגזר עליו. בהחלטתה ציינה הוועדה בראשותה של השופטת בדימוס רחל גרינברג כי הפרקליטות הסכימה לשחרור מהטעמים שפירט פרקליטו של בר, שעיקרם "התנהגות ראויה ואף למעלה מכך של האסיר בתקופת מאסרו וכן מזעור הסיכון הנובע ממנו". 

הוועדה ציינה כי מבלי להפחית מחומרת מעשיו של בר תוך התעמקות במעשים שביצע כראש עיריית רמת גן במשך שנים רבות, היא מסכימה כי החומר שהגיש פרקליטו בעניינו של האסיר עומד בפרמטרים ומזכה בשחרור מוקדם. בתוך כך, יש לציין כי שחרורו של בר מותנה בתוכנית שהגישה הרשות לשיקום האסיר ב-30 באוקטובר, לפיה עליו לקיים את כל תנאי השחרור המפורטים בחוק. הוועדה קבעה כי הוא יתייצב במשטרה אחת לשבועיים ויהיה כפוף לתנאי השחרור עד לאפריל 2018. 

"המקום הזה מאחוריי". צבי בר ביציאה מבית הכלא, צילום: אבשלום ששוני
"המקום הזה מאחוריי". צבי בר ביציאה מבית הכלא, צילום: אבשלום ששוני


נטל שוחד של 1.9 מיליון שקל
 
כזכור, בר - שכיהן כראש עיריית רמת גן במשך 24 שנים - הורשע בבית המשפט המחוזי בחודש פברואר 2015 בקבלת שוחד בהיקף של 1.9 מיליון שקל מארבעה יזמי נדל"ן שונים. ונגזרו עליו חמש שנות מאסר וחצי. בר ערער לבית המשפט העליון, שלפני שנה הפחית את עונשו לשלוש שנות מאסר, אך השאיר את הרשעתו על כנה.

לפני כארבעה חודשים הגיש ראש העיר לשעבר, באמצעות עורך דינו נבות אלצור, לנשיא המדינה ראובן ריבלין בקשה לשחרור מוקדם, ונימק את הבקשה לנוכח מצבו הבריאותי, ומצבם הבריאותי הקשה של מספר בני משפחתו. בבקשה צוין עוד עברו של בר כמפקד מג"ב, קצין לוחם בצה"ל, מפקד חטיבת הצנחנים, וניצב בדימוס בצה"ל וצוטטה נשיאת בית המשפט המחוזי לפיה במעשיו לא הייתה פגיעה באינטרסים של העיר. עוד צוטטה דעתו של שופט בית המשפט העליון נועם סולברג כי ראוי שהמדינה תמצא חלופות מאסר לאנשים בגילאים כה מתקדמים. 


הנשיא ריבלין, בהמלצת שרת המשפטים איילת שקד קיצר את עונשו של בר ל-15 חודשים. ובר, שהחל לרצות את עונשו באגף 10 במעשיהו בפברואר 2017 הגיש בקשה לקיצור שליש מעונשו. לאחר קיצור מנהלתי של שלושה שבועות, שוחרר היום בר ויצא משערי הכלא. מקורבים לבר הגיבו בהתרגשות רבה: "זה אחד מהימים המרגשים בחיי", סיפר סמנכ"ל העירייה עזרא נחום, ועוזרו לשעבר רפי פיליפסון אמר "אנחנו מחכים כבר שיחזור הביתה ונעזור לו לשוב בחיים נורמליים, מגיע לו".