העיתונאית אילנה דיין התייחסה היום (רביעי) בכאן ב' לגל ההאשמות על הטרדה מינית בשבועות האחרונים, שבמרכזן עומדת הודעת השעייתו של נשיא קשת אלכס גלעדי לאחר הצטברות עדויות נגדו על תקיפות מיניות. "אני חושבת שחשוב לדבר על מה שכולנו מרגישות. תמיד ידענו שזה אחת מאחת", אמרה דיין, שעובדת בזכיינית קשת, "תמיד ידענו שזה עדיין קורה. ניסיתי לשכנע את הנשים שהתלוננו מול סילבן שלום וידעתי כמה הן מתות מפחד". 
העיתונאית ציינה כי היא תומכת בנשים שחשפו את הטענות. "כששמעתי את קוטלר מדברת על אלכס גלעדי ידעתי שזה חשוב", הדגישה, "בעיקר היה לי ברור שהוא לא יכול להיות נשיא קשת. ראיתי את מה שקורה בתוך קשת והיתה תחושה שצריך להמתין". לדבריה, "הצטברות של העדויות על גלעדי לא משאירה הרבה מקום לספק. עכשיו אנחנו צריכים לשים לב שקורה פה משהו, קורה משהו מדהים שאנחנו לא תופסות עדיין את גודל האירוע". 

כזכור, בהודעה שמסר במהלך הלילה לדירקטוריון ולמנכ"ל קשת, כתב גלעדי: "אני זז הצידה מתפקידי בקשת זמנית, עד שתוכח חפותי ואלחם להוכחת חפותי מן הטענות הבלתי מבוססות האלה. אני חוזר ומדגיש כי טענות אלה אינן נכונות ואנקוט בצעדים המשפטיים הנדרשים כנגד האשמות השווא הללו".

אלכס גלעדי. צילום: עדי אבישי

 
"עדיין לא מבינים את ההשלכות של רעידת האדמה"

דיין הוסיפה כי גל העדויות על תקיפות מיניות הוא אירוע שאת השלכותיו נרגיש לאורך זמן. "ברגע שמתפרץ כעס כל כך גדול שנאגר על ידי כל כך הרבה נשים נשברים הכלים. אי אפשר לחכות. אנחנו עדיין לא מבינים את ההשלכות של רעידת האדמה שמתרחשת".

על סוגיית העסקתו השנויה מחלוקת של אייל גולן בקשת אמרה דיין כי "המקום לא חף מטעויות. אני אומרת בכנות שאני עושה הבחנה בין עניין אייל גולן לבין גלעדי. ברגע שמתפרץ כעס כל כך גדול שנאגר על ידי כל כך הרבה נשים נשברים הכלים". 

"אני אוהבת את קשת ואת אבי ניר", ציינה דיין, "הם מאפשרים לנו לעשות תכניות כמו שאנחנו מאמינים, אבל גם הם לפעמים טועים. רוח הארגון זה לא מה שמשתקף בימים האחרונים".