גורמים במערכת אכיפת החוק מעריכים הבוקר (שני) כי פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, שנחשפה אתמול עם עיכובם לחקירה של 17 אנשים, בהם ראש עיריית ראשון לציון דב צור וחבר הכנסת דוד ביטן עוד תתעצם. לדברי הגורמים, מעצרים נוספים צפויים בפרשה וייתכן כי ייחשפו דמויות נוספות מוכרות בחברה הישראלית. 



בשעות הבוקר הותר לפרסום בכיר בעיריית תל אביב, המקורב מאוד לחבר הכנסת דוד ביטן, קבלן גדול שעובד עם עיריית ראשון לציון ושני אנשים נוספים נעצרו הבוקר כחלק מפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון. הבכיר בעיריית תל אביב מחזיק בתפקיד ציבורי נוסף, שבו הוא משפיע על ערים רבות בגוש דן. אחד המעוכבים הוא דמות שבעברה היתה יעד מודיעיני של המשטרה, וכן גורם המקורב לתחום הכדורגל.



בתוך כך, ל"מעריב אונליין" נודע כי החובות של ביטן החלו במאות אלפי שקלים, והגיעו למיליונים לאחר פנייתו לשוק האפור. יחד עם זאת גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי עד היום מגיעות התראות על חובות של החברה העירונית בראשון לציון, זאת בגין חובות כבדים מתקופת כהונתו של ביטן. הם טוענים כי מדובר בחובות שהצטברו בגין הפרשות ביטוח לאומי שלא הופרשו לקופת המדינה.

גורמים בעיריית ראשון לציון עושים הפרדה הבוקר בין הפרשה לבין מעצרו של ראש העיר. "התעוררנו לתוך סיוט, קשה לנו עדיין להאמין שראש העירייה דב צור קשור לפרשה. יחד עם זאת, חלק מהמעורבים שעוכבו ושוחררו וגם אחרים שנעצרו מתוך העירייה, לעניות דעתנו ולאור ההיכרות הרבה שלנו עם המתרחש בעירייה מחזיקים ברובם 'אוצרות מבחינת מידע על מה שמתחולל שם", אמרו הגורמים בעירייה. 

דב צור בדיון הארכת מעצרו. צילום: אלון חכמון
כזכור, 17 אנשים עוכבו אמש לחקירה, על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, זאת בתום חקירה סמויה שהתנהלה במהלך השנה האחרונה. 11 מהם נעצרו בתום החקירה. בין המעוכבים - ראש עיריית ראשון לציון דב צור ובכירים נוספים בעירייה. 
 

מאוחר יותר עוכב גם חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) לחקירה במסגרת הפרשה, שבה נבדקים  קשרים בין בעלי תפקידים שונים בשלטון המקומי המוניציפאלי והארצי לבין גורמים פליליים ואנשי עסקים. לפני שהגיע למשרדי להב 433 אמר יו"ר הקואליציה כי "העיתוי של החקירה מעורר חשד לניצול לרעה של כוח הסמכות. כשאגיע לחקירה אתייחס לשאלות". הוא נחקר במשך כ-14 שעות, החל משעות הבוקר המוקדמות ועד הלילה. 



במקביל לחקירתו של ח"כ ביטן, הגיעו חוקרי יאח"ה אל משרדי עיריית ראשון לציון וערכו חיפושים במשרדי הבכירים, לרבות לשכותיהם של אלו המעורבים בפרשה, תוך נטילת מחשבים ומסמכים בחזרה למשרדי היחידה. גורמים בעיריית ראשל"צ מסרו כי "אכן לפני זמן קצר יצאו מפה חוקרים עם מחשבים. זו חקירה שמעסיקה רבים מאוד בעירייה".



בתוך כך, מאיר ניצן, לשעבר ראש עיריית ראשון לציון אמר בגלי צה"ל כי הוא "לא מופתע מחקירת יושב ראש הקואליציה דוד ביטן". הוא הסביר: "אני מכיר אותו כבר הרבה שנים. אני יכול לספר לך דבר אחד: כשהוא לא אומר אמת - הוא ממצמץ". לדבריו, המשטרה לא עושה לחבר הכנסת עוול.