אלימות בבית הספר: מורה המלמד בחטיבה העליונה שבשכונת בית צפאפא שבמזרח ירושלים עוכב היום (שלישי) לחקירה בחשד כי תקף תלמיד, נער בן 14, בשעת לימודים. האירוע התרחש בשעות הבוקר, כאשר ביקש התלמיד לעזוב את הלימודים באמצע היום. המורה דחה את בקשתו, ולטענת התלמיד תקף אותו באלימות. כוחות משטרה ממחוז ירושלים הוזעקו למקום בעקבות הגעתם של בני משפחתו של התלמיד, ובעודם מחוץ לבית הספר הם פונו מהמקום על פי הנחיית המשטרה, שגם עיכבה לחקירה את המורה החשוד בתקיפה.



על פי גרסת התלמיד, הוא ביקש לעזוב את השיעור בשעת הלימודים ולצאת לביתו. המורה סירב וביניהם התפתח ויכוח שגלש לפסים אלימים. התלמיד טען כי המורה תקף אותו והוא נאלץ להדוף את המורה ממנו כדי להזעיק את בני משפחתו לעזרה. כאמור, המורה הועבר לחקירה וגרסתו תיבחן ע"י חוקרי המשטרה.



חשד - התלמיד תקף מורה במטאטא, אביו: המורה החל באלימות


 


יותר ויותר מקרים של אלימות בבתי הספר, כלפי תלמידים וכלפי אנשי חינוך, מתפרסמים לאחרונה בתקשורת. רק בסוף חודש נובמבר נעצר תלמיד בית הספר התיכון "עמל" בתל שבע לאחר שעל פי החשד תקף במטאטא מורה בבית הספר תאמר מסרי. אביו של התלמיד טען כי המורה הוא זה שהחל בגילויי האלימות כלפי בנו.



בשיחה עם מעריב אמר האב: "אני מגנה אלימות מכל סוג שהיא, גם אלימות מורים כלפי תלמידים. בית הספר לא עשה דבר כדי לטפל באלימות של המורה, שהוא לא מחנך אותו, לא מלמד אותו ואף לא ליווה אותו באוטובוס. המתנתי בסבלנות ואף נמנעתי מלהגיש תלונה נגד המורה, בתקווה שבית הספר יעשה צעד בכיוון, אולם כולם התעוררו רק לאחר התקרית המצערת שהייתה בבית הספר". במשטרה ממשיכים לחקור את הפרשה. בין היתר יערך בהמשך עימות בין המורה לתלמיד.



ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: אלוני מור