ח"כ דוד ביטן ההגיע הבוקר (ראשון) למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) לחקירתו השלישית באזהרה בפרשה ההולכת ומסתעפת: חשדות כבדים לשחיתות בעיריית ראשון לציון, שבמרכזם ביטן עצמו, ראש העירייה דב צור, קבלנים ויזמי נדל"ן. את סוף השבוע האחרון העביר יו"ר הקואליציה ביטן בביתו כשלצידו המשפחה הקרובה, אשתו, הילדים, החתן והחברים הקרובים ביותר - חוג מצומצם שהגיע לתמוך ולחזק את ידו. לא סוד יהיה לציין כי האווירה הייתה שונה בבית משפחת ביטן, כאשר מתח החקירות ניכר באוויר. יחד עם זאת מאמינים קרוביו כי הוא יהיה חזק ויצליח לעבור גם את המשוכה הזאת.



אתמול הותר לפרסום כי במסגרת הפרשה נחקר גם עידן פרץ, יועצו וראש מטהו של שר התחבורה ישראל כץ. פרץ נשאל אם ביטן פנה אליו שיסייע לקבלן שלו עיריית הוד השרון הייתה חייבת כספים לקבל את החוב. בקשתו נדחתה. עדות נגבתה גם מראש העיר חי אדיב.



מלשכת שר התחבורה ישראל כץ ביקשו אמש להבהיר כי החקירה אינה קשורה לתפקידו של פרץ במשרד התחבורה וכי השר אינו חשוד. עוד קודם לכן נחקר ראש המועצה האזורית חבל מודיעין שמעון סוסן, אחת הדמויות המרכזיות בליכוד. סוסן נשאל אם קיבל פניות אליו ממקורבי ביטן כדי שיסייע להם בנושאים שונים בתחום המועצה. סוסן השיב כי פעל וסייע כשם שהוא מסייע לרבים אחרים הפונים אליו ומפנה אותם לגורמים נוספים במועצה שיטפלו בענייניהם על פי חוק.



משרדי להב 433. צילום: אבשלום ששני
משרדי להב 433. צילום: אבשלום ששני



דמות המפתח בפרשה הוא איש העסקים והקבלן משה (מצדה) יוסף, המוחזק במעצר. יוסף נחשב למקורב ביותר לביטן, ובמשטרה מעריכים ששימש כצינור להעברת כספי השוחד לביטן ולמעורבים נוספים. גורמים המעורים בפרטים מאשרים כי במהלך החקירה עומת יוסף עם הקלטות שביצעה המשטרה באמצעות מכשיר האזנה ששתלה בחנות הרהיטים שלו, "רהיטי מצדה", וכי בקלטות נשמעים יוסף וביטן סופרים כסף מזומן. במשטרה משוכנעים כי מדובר בכספים שהועברו לביטן שלא כדין. ביטן טען כי מדובר בחבר אישי שבסך הכל העניק לו הלוואה.



במהלך חקירתו שלשום חש יוסף ברע ופונה לבית החולים, שם הוא מאושפז עד עתה. בינתיים הקפיאה המשטרה נכסים ורכוש השייכים לו, וזאת משום שעלה חשד שלא דיווח על הכנסות בשווי כ־4 מיליון שקל. בין הנחקרים הראשונים היה ארז מוסצ'ו, בעליה של מסעדת "הסוהו" בראשון לציון, המחזיק בבעלותו גם את אולם האירועים "לאגו" שבמתחם האגמים וכן 2% ממתחם היקב שבו מתוכננות להיבנות יותר מ־600 יחידות דיור. מוסצ'ו שוחרר למעצר בית לאחר חקירה קצרה ומאז יום ראשון שעבר ועד ליום רביעי הוא הגיע בכל יום אל משרדי יאח"ה ונחקר במשך שעות.



כשנשאל כיצד קרה ששילם עבור הקרקע שעליה נבנה האולם פחות ממחצית משוויה הריאלי על פי דוחות שומה, השיב כי אותה קרקע נמכרת בכ־30% משווי הקרקע המופיע בדוחות שומה וכי הוא שילם יותר, גם אם זה עדיין מתחת לשווי שבדוחות השומה. עו"ד אייל כהן ממשרד כהן, סטרשנוב לונדון, המייצג גם את מוסצ'ו וגם את פרץ, ציין על מוסצ'ו: "חקירת המשטרה בעיצומה ובשל כך לא נוכל להגיב. עם זאת יובהר כי מר מוסצ'ו פעל בכל ענייניו ועסקיו על פי החוק".



בעניינו של פרץ, המיוצג גם על ידי עו"ד אילן בומבך, אמר עו"ד כהן: "אנו מכבדים את בקשת המשטרה ולא נתבטא בתקשורת בנושא החקירה. בשל כך לא נוכל להגיב לגופו של עניין. מר פרץ השיב לכל שאלות החוקרים ושיתף פעולה באופן מלא".



עורכי הדין גיל דחוח וגלית רוטנברג, פרקליטיו של משה יוסף, מסרו בתגובה: ״אנו מבינים את העניין הרב של רשויות החקירה במרשנו בשלב זה, שנובע מקרבתו האישית לדוד ביטן ומהניסיון להגיע באמצעותו לביטן ולאישי ציבור נוספים. בשלב זה אנו סבורים שיש לתת לחקירה להתנהל. מרשנו מוסר תשובות מלאות לחוקריו, מתוך תקווה כי יגיעו למסקנות ולהמלצות הראויות בעניינו".