חקירותיו של ח"כ דוד ביטן נמשכות, והיום (ראשון) הוא הגיע לחקירה הרביעית שלו בפרשת השחיתות בראשון לציוןף ועל פי ההערכות הוא בחר בזכות השתיקה. פרקליטו של ביטן, עורך הדין אפרים דימרי, עדכן הבוקר ב-103FM על מצבו בצל החקירות: "ח"כ ביטן נכנס לחקירה והוא צפוי לתת תשובות שמניחות את הדעת לכל השאלות עליהם יישאל. מצבו של מרשי טוב, הוא אמנם חש ברע בסוף השבוע והרופא של הכנסת המליץ לאשפז אותו אך הוא העדיף לוותר על האשפוז ולהמשיך בחקירות על מנת לסיים אותם במהרה, והוא יקבל את הטיפול לאחר החקירות". 

כשנשאל באיזה שלב על נחקר להפסיק לשתף פעולה ולשמור על זכות השתיקה השיב: "זה תלוי בתוכן החקירה, בנתונים שיש לחוקרים והשאלות שבוחרים לשאול אותו".


"בוודאי שהמלצתי ללקוחות שלי לשמור על זכות השתיקה בעבר", ציין עורך הדין. "זה תלוי בסיטואציה אך אני מעדיף לשמור על שיטות שלי לקו החקירה בין עורך הדין ללקוח ולא לחשוף זאת באמצעי התקשורת. באפליקציית 'וויז' ישנה פונקציה המאפשרת לחשב מסלול מחדש, לעיתים אנחנו גם מחשבים מסלול מחדש, מתייעצים ודנים בכל הנתונים החדשים על מנת לקבל החלטה". המגישה ענת דוידוב התייחסה לדבריו וטענה: "לעיתים כשאני מחשבת מסלול מחדש ב'וויז' אני מרגישה שהחישוב רק הטעה אותי בדרך ואני מגיעה למקומות שלא תכננתי להגיע אליהם קודם לכן".
עורך הדין דימרי אף התייחס להתפטרותו של ח"כ ביטן מתפקיד יו"ר הקואליציה למרות שטען בעבר כי ראש ממשלה תחת חקירות אינו צריך להתפטר מתפקידו: "בעקבות החלטת משטרת ישראל לאסור על עוזריו הפרלמנטרים של מרשי לדבר עמו הוא חש שקשה לו לעבוד והחליט להתפטר. לא היה כאן אף פעם יושב ראש קואליציה כל כך דומיננטי ומקצועי כמוהו. ברגע שלא היו לו עוזרים פרלמנטרים הוא לא הצליח להתקדם ולעבוד. חבר כנסת, לעומת יושב ראש קואליציה, יכול להסתדר עם חבר פרלמנטרי בודד. הוא ימשיך לכהן כחבר כנסת". דמרי הוסיף: "להערכתי ביטן ימשיך לעבוד עד סוף הקדנציה. אני גם מאמין שאם יגיש מועמדות נוספת ישנה סבירות גבוהה שהוא ייבחר מחדש".
לסיום התייחס עורך הדין לשאלה האם נכון שאדם שחשוד במעשי שחיתות כה קשים יוכל להמשיך לכהן כחבר כנסת וטען: "יש לביטן את חזקת החפות, בית המשפט עוד לא הרשיע אותו ולכן אין צורך 'לנבא שחורות'. אני יכול לומר לכם בוודאות שהוא ינקה את שמו גם כשהוא יישאר בתפקידו כחבר כנסת".
עריכה: איתמר זיגלמן