דיון סוער התקיים היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע במהלכו הטיחו הוריו של החייל רון קוקיא שנרצח בערד, דברים קשים בשני הנאשמים האחים למחצה חאלד וזאהי אבו ג'ודה. בועז, אביו של רון, צעק לעבר הנאשמים "תראו את הפנים שלכם כלבים בני כלבים. תגיעו לידיים שלי אני אשחט אתכם. בהמשך הטיח בהם כי "אנחנו נבוא אתכם חשבון". עוד קרא להם "כלבים" ו"שרצים". האם לבנה אמרה כי "ארצה לראות אותם עם שק על הראש".



בנוסף תקף האב את חברי הכנסת הערבים בכנסת ובראשם חנין זועבי. "אני מצפה מהכנסת בגיבוי של הרשות השופטת ובג"ץ בראשו לסלק את אותם חברי כנסת לפחות בבחירות הקרובות", אמר, "אם ועדת הכנסת פוסלת תנו גיבוי. פסלה את הרב כהנא מצוין. פסלה את חנין זועבי. יש לנו היום את זועבי בכנסת. היא מובילה בעלילות הדם ובהסתות שהיא עושה. כי ההסתות האלה, העקיפות, המתוחכמות גורמות נזקים לכל האוכלוסיות. זה נותן את הרקע לרצח, הם שומעים מהם אומרים חברי כנסת ערביים וברשות הפלסטינית על שני חלקיה, רצועת עזה ויהודה ושומרון". 

הוריו של רון קוקיא ז"ל בבית המשפט

רון יצחק קוקיא ז"ל. צילום: דובר צה"ל


שני כתבי אישום הוגשו היום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד חאלד אבו ג'ודה וזאהי אבו ג'ודה, אחים למחצה ותושבי פזורת כסייפה, בגין מעורבותם ברצח החייל רון יצחק קוקיא ז"ל בערד לפני כחודש. כתב האישום, שהוגש ע"י פרקליטות מחוז דרום, מייחס לחאלד עבירה של רצח בכוונה תחילה שהינו מעשה טרור, ניסיון לרצח שהינו מעשה טרור, החזקת סכין שהינה מעשה טרור, הכנה לביצוע מעשה טרור שהינו רצח ופעולה בנשק למטרות טרור. לנאשם זאהי מיוחסות עבירות של ניסיון לרצח שהינו מעשה טרור והחזקת סכין שהינה מעשה טרור ועבירות נלוות לרבות שיבוש מהלכי משפט, סיוע לאחר מעשה והדחה בחקירה.

ראש השב"כ נדב ארגמן שהגיע היום לוועדת חוץ וביטחון בכנסת הבהיר בתשובה לשאלת אחד מחברי הכנסת, כי הוא מתנגד להצעת חוק עונש מוות אותה מוביל שר הביטחון אביגדור ליברמן. ארגמן לא פירט את הסיבות להתנגדותו. יצוין כי ישראל ביתנו דורשת מהנהלת הקואליציה להביא את ההצעה בהקדם על פי סיכום שהושג לאחרונה בין ליברמן לשר יריב לוין, בישיבה השבועית של ראשי הקואליציה. מחר מתכוון השר ליברמן להעלות את הנושא בישיבה השבועית של ישראל ביתנו, אליה הוזמנו כמה משפחות שכולות של נפגעי טרור שיביעו תמיכה בהצעה.