ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם רבנים בכירים בציונות הדתית, זאת על רקע חקירותיו האחרונות. יו"ר ארגון רבני 'צהר', הרב דוד סתיו, שנכח בפגישה, סיפר בשיחה עם רוני דניאל ב-103FM על השיחה. "ראש הממשלה פתח במילות תודה לרבנים שהסכימו להיפגש עימו ואמר כי יש נסיונות תקשורתיים ופוליטיים להדיח ראש ממשלה בלי משפט", שיתף, "כשאיחלתי לו שייצא נקי הוא אמר שהוא נקי ומאמין במערכת המשפט וזה לא יגיע למשפט". סתיו הוסיף: "ראש הממשלה טען כי אין לו בעיה עם מערכת המשפט אלא עם התקשורת שרוצה שיתפטר בטרם משפט".



האם יכול להיות שיש לנתניהו בעיה עם מערכת המשפט?


"אינני דוברו של ראש הממשלה. המאבק בשחיתות צריך להיות נחלת החברה כולה ונחלת הפוליטיקאים כולם. ומצד שני, הרצון לשמור על טוהר שמו של האדם כל עוד לא נחרץ דינו בבית המשפט גם כן נחוץ. יש צורך למצוא את האיזון בין שני הדברים. על פניו יש כאן סתירה – אם אתה מפגין ורוצה ניקיון כפיים אתה חורץ את דינו של ראש הממשלה ואומר שהוא לא נקי ואם אתה לא מפגין, אתה משתף פעולה עם היעדר ניקיון הכפיים. זהו מילכוד שיש למצוא בו את האיזון".




מה היה מצב רוחו במהלך הפגישה?
"הוא היה רגוע, לא ראיתי לחץ בדיבורו או בתנועות הגוף שלו".

הרב סתיו הסביר כי לא הופתע מכך שהרב יובל שרלו לא נמנה על הרבנים שהוזמנו. "לא תמהתי. הוא לא הוזמן גם בפעמים הקודמות", הסביר, "זו קבוצה קבועה, אך זה לא סוד שראש הממשלה לא רווה נחת מהנאום של הרב שרלו בהפגנה". הוא התייחס לנאום שנשא הרב שרלו בהפגנה במוצאי שבת. "הוא לא אמר מילה נגד ראש הממשלה כי הוא מקווה שראש הממשלה ייצא נקי, אלא נגד החקיקה", ציין, "זה לא עלה בסוגיות אתמול אך כלפי החקיקה הזו שרבים רבני הציונות הדתית לא שותפים לחקיקה והיו שמחים שלא תיחקק".

הרב שרלו: "אני לא בודד, ואפילו מופתע מכמה שאני לא בודד"


הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר 'אורות שאול' דיבר אף הוא בתוכניתו של רוני דניאל ב-103FM והתייחס לעובדה שלא הוזמן על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה שקיים עם שורת רבנים בכירים בציונות הדתית. "לא נמצאתי ראוי בעיני המזמין, אני לא רואה בזה שום בעיה", הסביר, "יש מאות רבנים, זו קבוצת הייחוס הנוחה לראש הממשלה".

איך אתה מאזן את כפות המאזניים בין התמיכה בראש הממשלה לבין החשדות בשחיתות?
"אני העלתי למשוואה גם נושא שלישי והוא החקיקה. אינני יודע דבר על ראש הממשלה. אני אמון על הלכות לשון הרע. הסכמתי לחצות את הקווים בשל העובדה שמתווספות יוזמות החקיקה. זהו שטף של ניסיונות לערער על האפשרות להילחם בשחיתות ולחקור אותה. אם אנחנו רוצים להקים חברה בעלת מדיניות נכונה, ואני חושב שיש לנו ראש ממשלה מצוין, נקייה משחיתות, שאני לא יודע עליה שום דבר והדבר השלישי הוא מבנה החברה המוסדי כמו שהתורה מלמדת החל משופטים ועד דיינים. צריך לשים את כל הדברים האלה על השולחן ולהשמיע את הקול המוסרי".



שרלו הוסיף: "הגעתי השבוע לגיל 60 והחלטתי שאני משנה כרגע את נקודת המוצא שלי ומנצל את הפריווילגיה להגיד את דעתי מבלי מבלי לעשות חשבונות". לדבריו, זו הסיבה שהוא לא נמצא במערכת הפוליטית. "אני לא רוצה להתחשב בשאלות האלה לכאן ולכאן", ציין, "יש לזה הפסדים גדולים, אבל אני כרגע מעדיף לחיות את החיים הפשוטים והנוחים האלה". הוא התייחס לכמות התמיכה שהוא מקבל. "היא עצומה וכך גם כמות הביקורת", הסביר, "אני לא מרגיש בודד במערכה ולעיתים אפילו מופתע מכמה שאני לא בודד. מה שמניע אותי הוא שתיקת הציבור בפרשת 'קורח', אני לא אתחיל עכשיו את כל דבר התורה הארוך, אבל במהלך המחלוקת בפרשה אני מבין שעוול גדול נעשה דווקא בשתיקה".

עריכת תוכן 103FM: ברק קיסר