השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, מתנגד לכוונה של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך למנות את ניצב רוני ריטמן, המפקד הפורש של להב 433, לתפקיד ראש אגף התנועה או לתפקיד מפקד מחוז, כך נודע הערב (שלישי) למעריב אונליין. הדברים באים בעקבות הפרסומים כי המפכ"ל רוני אלשיך מעוניין למצוא לריטמן תפקיד אחר לאחר שיסיים את תפקידו בלהב 433. בשבוע שעבר אמר השר ארדן על הודעת פרישתו של ניצב ריטמן, כי "לאור פסיקת בג"ץ, אני חושב שמדובר בצעד המתבקש. ומעבר לכך יתקבלו החלטות נוספות בעניינו בתקופה הקרובה".



התפתחות הזו באה בניגוד לדברים שאמר היום רנ"צ אלשיך לחדשות עשר, לפיהן "לריטמן יש הרבה מה לתרום ובהתאם למה שנסכם בסבב המינויים, נמצא לו תפקיד ראוי". 



היום זימן המפכ"ל את ניצב ריטמן ונזף בו בעקבות הוראת בג"ץ, זאת בפרשת ההטרדה המינית של הקצינה צ'. מפכ"ל המשטרה הבהיר לניצב כי למרות הנזיפה, יש לו סימפתיה אליו, וכי ההחלטה לנזוף בו - נכפתה עליו. אם זאת, אלשיך לא השעה את ריטמן. 



לפני פחות משבוע, לאחר שיחות עם מפכ"ל המשטרה, בהן הובהר לו כי מכוח החלטת בג"ץ הוא לא יוכל להמשיך בתפקידו, הוציא ניצב ריטמן הודעה לפיה הואמבקש לסיים את תפקידו כמפקד להב 433 בתום שלוש שנים וחצי, וכי הוא רואה עצמו מתאים למילוי תפקיד אחר שהמפכ"ל ימצא עבורו. ניצב ריטמן הודה למפכ"ל על האמון שנתן בו, וביקש לאפשר לו לערוך חפיפה עם מחליפו, שייקבע בסבב המינויים הבא של המשטרה. 



בעקבות המכתב, ולאחר שקיבל את בקשתו, העבירה הפרקליטות בקשה בשם המפכ"ל והמשטרה, לפיה החלטת בג"ץ מולאה בכל הקשור להתנהלות מול ניצב ריטמן, שיסיים את תפקידו בלהב 433, לא יאוחר מה-1 באפריל. 



במקביל הודיעה הפרקליטות שההליך המנהלי שבו ינקוט המפכ"ל יתקיים תוך שבוע מיום קבלת מכתבו של ריטמן. הערב, כאמור, זימן אליו אלשיך את ריטמן והודיע לו כי הוא ממלא אחר הוראות בג"ץ וכי הוא נוזף בו.