אם לא יחול שינוי חריג צפויה להתקיים היום (רביעי) בלשכת המפכ"ל רוני אלשיך פגישה מכרעת לגבי הנוסח הסופי של סיכום חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לרבות נוסח ההמלצות, ובישיבה יוחלט אם לייחס לרה"מ עבירת שוחד. כך אישרו ל"מעריב־השבוע" גורמים במערכת האכיפה.



כזכור, כבר בשבוע שעבר ציינו כי החקירה שמנהלים חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה בראשותו של תנ"צ כורש בר נור, הן בפרשת המתנות (פרשה 1000) והן בפרשת הקלטות (פרשה 2000) נמצאת בישורת האחרונה. עוד נמסר כי במשטרה נחושים לסיים את החקירה, ולשם כך אף זימנו פעם נוספת את הדס קליין, העוזרת האישית של המיליארדר ארנון מילצ'ן, שחשפה לראשונה את נורמת קבלת המתנות מצד בני הזוג נתניהו. קליין התבקשה לחדד את עדותה וכבר אז היה ברור כי ההמלצות בדרך.



נודע כי במשטרה מתכוונים לסיים את החקירות האמורות ולהגיש עד אז את הסיכומים וההמלצות נגד המעורבים בפרשה, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מילצ'ן, מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס ואחרים.



כזכור, על הכנת דוח סיכום החקירה וההמלצות מופקדים ראש אח"מ הפורש ניצב מני יצחקי (ראש הצוות), ראש אח"מ הנוכחי ניצב גדי סיסו ומפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך. אלה מסתייעים בראש יאח"ה ובראש להב ניצב רוני ריטמן, שליווה את החקירה.



מני יצחקי. מופקד על הכנת דוח סיכום החקירה. צילום: פלאש 90
מני יצחקי. מופקד על הכנת דוח סיכום החקירה. צילום: פלאש 90



עוד נודע כי נכון, להיום במשטרה, בעצת הפרקליט המלווה, עדיין מתלבטים בעניין סעיפי העבירות שלגביהן התגבשה התשתית הראייתית. המחלוקת העיקרית היא בשאלה אם לייחס לראש הממשלה עבירת שוחד או עבירת הפרת אמונים.



כזכור, קליין חשפה לראשונה בפני חוקרי יאח"ה את האופן שבו הוזמנו המתנות מהמיליארדר מילצ'ן - בקבוקי השמפניה עבור הרעיה שרה נתניהו, התכשיטים וכמובן הסיגרים והחליפות של ראש הממשלה.



העוזרת האישית סיפרה בשעתו כי בשלב מסוים חש מילצ'ן גועל מהתכיפות בהזמנת המתנות ומההתנהלות הבוטה בשיחות הטלפון, והוא צירף לרכישת


הטובין את חברו המיליארדר ג'יימס פאקר.



הליך בחינת הראיות יימשך לכל הפחות חודשיים־שלושה, ורק לאחר מכן יקבלו החשודים הודעה אם הוחלט להגיש נגדם כתבי אישום בכפוף לשימוע, או שמא יוחלט לסגור את התיק בעניינם.