לאחר חצי שנה ללא שגריר בירדן, ועדת המינויים של משרד החוץ הודיעה הבוקר (חמישי) כי היא ממנה את אמיר וייסברוד לשגריר הישראלי בבירה הירדנית רבת עמון. ההחלטה מגיעה לאחר תקופה מתוחה בין ישראל וירדן שהחלה עם התקרית בה היה מעורב המאבטח זיו, שירה למוות בשני אזרחים ירדניים.

התקרית שארעה בביתו של המאבטח, הובילה למותם של שני אזרחים ירדניים: פועל שעבד בביתו של המאבטח ונורה על-ידו וכמו כן, בעל הבית שבו שהה המאבטח.

התקרית הובילה לגל מחאות רחב נגד ישראל וקריאה לבטל את הסכם שלום בין המדינות. אלפי המפגינים שיצאו לרחובות דרשו להעמיד לדין את המאבטח. המתיחות בין המדינות הובילה לכך שבמשך חצי השנה האחרונה שערי השגרירות הישראלית היו סגורים.

המשבר הדיפלומטי בין המדינות, הגיע לשיאו כאשר ירדן החליטה לסגור את השגרירות הישראלית בבירה, וישראל בתגובה איימה בצעדים כלכליים קשים מנגד- ייבוש תכנית תעלת המים המשותפת, שהייתה צריכה להכניס כסף רב לצד הירדני וכן צעדים נוספים שעלולים היו להוביל את היחסים בין המדינות למבוי סתום.
בתחילה דרשו הירדנים להעמיד לדין את המאבטח היורה, אך בהמשך, בכפוף להליך משמעתי פנימי של ישראל ועם ההתנצלות הרשמית שהגיעה מירושלים, נרגעו הרוחות. בנוסף שילמה ישראל פיצוי כספי למשפחות ובכך נפתר המשבר הדיפלומטי. 

השגריר החדש הוא ראש חטיבת המזרח התיכון במרכז למחקר מדיני. בעברו מילא תפקידים בירדן מרוקו וכן במדינות נוספות. לפי גורמים במשרד החוץ מדובר במנהל מחונן, דובר ערבית רהוטה וכזה שיוכל למלא את התפקיד בצורה מאוזנת ונכונה.