שרת התרבות והספורט, מירי רגב, קיימה היום (שני) מסיבת עיתונאים בהר הרצל לקראת טקס המשואות ואירועי 70 שנה למדינה והתייחסה לסערה סביב נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו בטקס הדלקת המשואות. "הטקס הזה לא שייך לא לנשיא המדינה לא לראש הממשלה לא ליו"ר הכנסת וגם לא לשרת התרבות הוא שייך לציבור", אמרה. בתגובה לשאלת 'מעריב אונליין' הוסיפה רגב כי "אני מקווה שפרשת הנאום של נתניהו מאחורינו ושהיום או מחר נצא כולנו בהודעה משותפת. מה שחשוב לי זה הממלכתיות ושנהיה כולנו מאוחדים ומחויכים".
 
רגב ענתה גם על שאלת 'מעריב אונליין' בנוגע להגעתו של נשיא הונדורס, חואן הרננדס, לטקס ואמרה כי "אם נשיא הונדורס יחליט לא להגיע לאור ההשמצות של החברים באופוזיציה ובראשם זנדברג, זה מכוער וזה יראה שהאופוזיציה חוברת ל-BDS כנגד מדינת ישראל ואינה מבינה את משמעות היחסים הבינלאומיים של מדינת ישראל עם מנהיגי העולם".

על המיצג שצפוי לפתוח את חגיגות ה-70 אמרה רגב כי "הוא יהיה עוצר נשימה. מיצג שלא ראינו כמותו במדינת ישראל ולתפארת מדינת ישראל. המיצג מספר את הסיפור של העם היהודי ושל החברה הישראלית בארצנו. ממעמד הר סיני ועד לאומת הסטרטאפ. המעצר הוא מיצג מקורי שנכתב במיוחד עבור אירועי ה-70 של מדינת ישראל. המיצג מציג יותר מ-1600 משתתפים בתכנית האמנותית. הבמה היא הגדולה ביותר שהייתה על הר הרצל בגודל של 5000 מ"ר. על סיפור המסגרת של המיצג קיימנו דיונים רבים, איך לוקחים את הסיפור היהודי. היו לנו הרבה ויכוחים, אבל יש לנו סיפור שמציג את החברה הישראלית ואת העם. 

במקביל התייחס יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, אף הוא לסערת טקס המשואות באירוע השקת שער הדמוקרטיה של המכון הישראלי לדמוקרטיה ועיריית תל אביב-יפו ואמר כי "רבים מהאזרחים חשים מועקה בימים האחרונים, בעקבות המחלוקת שנוצרה סביב חגיגות ה-70 למדינת ישראל. חשוב לי להבהיר, שלא מדובר במחלוקת אישית או עניין של כבוד. מדובר בניסיון כן לשמור על מה שמאחד אותנו ומגדיר אותנו. אין פה מנצחים ומפסידים, יש כאן רצון לשמור על הטקס החשוב הזה שהוא עדיין מכנה משותף שלנו ואין דברים רבים כאלו". 

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. צילום: אבשלום ששוני