שני אנשי חיזוי המליצו לראשי מכינת "בני ציון" שלא להוציא את הטיול לנחל צפית ביום חמישי, כך עולה מחקירת המשטרה בנושא. חוקרי צוות החקירה המיוחד גבו עדות מקצין החיזוי של חיל האוויר ונציג של חברת חיזוי פרטית, ושניהם אמרו כי המליצו שלא לצאת לטיול. 

נציג החברה אמר בעדותו כי זה מסוכן לצאת לטיול. קצין החיזוי אמר כי הוא לא מבין בשיטפונות, אבל הוא כן יודע שאמורה להיות החרפה לקראת יום חמישי. לדבריו, באותו יום התקשרו אליו שוב והוא אמר שהוא מבין שהולך להיות מזג אוויר סוער וסמוך ליציאה לדרך הוא אמר להם שעכשיו יודעים בוודאות כי הולכים להיות משקעים כבדים והוא לא ממליץ לצאת. למרות התשובות האלו החליטו במכינה לצאת לטיול, שכאמור נגמר באסון.
מחר תתחדש חקירתם של ראש המכינה, יובל כהאן, והמדריך אביב ברדיצ'ב והחוקרים יטיחו יציגו להם את העדויות החדשות. לא מן הנמנע כי כבר מחר יעמתו החוקרים בין השניים, שכאמור, גרסאותיהם סותרות זו את זו, מה שהוביל להארכת מעצרם. במהלך חקירתם מסרו מנהל המכינה והמדריך שמות של גורמים שונים, שלכאורה נתנו להם אישורים לצאת לאותו טיול גיבוש. החשודים אף ציינו כי יש להם מסמכים המתעדים את ההתכתבות עם אותם גורמים.

היום פשטו החוקרים על משרדי המכינה בתל אביב וסגרו את המקום, לא לפני שנטלו ממנו חומרי מחשב, מסמכים וקלסרים. במשטרה ביקשו למפות את החומרים שמצויים במשרדי המכינה, על מנת לבחון את אמיתות גרסאות מנהל המכינה והמדריך, בהתייחס למסמכים ולחומרי המחשב המצויים שנלקחו על ידי החוקרים.

ובעוד חקירת המשטרה מתנהלת, הודיע היום מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, כי יפתח בבדיקת האסון והאחריות לו מהצד של הרשויות. לדברי המבקר, את הביקורת יבצע צוות משולב של משרד מבקר המדינה מהחטיבה לביקורת מערכת הביטחון, המופקדת על משרד הביטחון, יחד עם החטיבה לביקורת חברה ורווחה המופקדת על מערכת החינוך. בביקורת תשתתף גם חטיבת משרדי ממשלה ומוסדות השלטון, המופקדת על המשרד לביטחון פנים וכל הגופים הכפופים לו. המבקר שפירא ציין כי בהתאם לצורך ישולבו יחידות נוספות ממשרד המבקר בביקורת, שצפויה להיות מערכתית ומקיפה.