לבני עולה להתקפה: ההורים השכולים של הדר גולדין ואורן שאול זכרונם לברכה, שגופותיהם מוחזקות בשבי החמאס, טענו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צעק עליהם וכינה אותם שקרנים. מאוחר יותר, טענה לאה גולדין כי רעייתו של רה"מ, שרה נתניהו, שוחחה עמה בטלפון וזעה על כך שהזמינה את השרה איילת שקד לנאום בטקס האזכרה של בנה הדר, ואמרה כי "זה עלול לפגוע במאמצים להשבת בנכם". 



יו"ר האופוזיציה ציפי לבני הגיבה היום (שני) בתכנית הרדיו של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על התנהלותה של משפחת נתניהו ואמרה כי "יש כאן זוג שמנהל את מדינת ישראל. בנימין נתניהו מדבר בטקסטים דומים לשל בנו יאיר כשהוא מסית ומפלג את החברה. הוא לא מבין מה זה שוויון ומה היא מדינת העם היהודי, ומנסה להפוך אותה למשהו אחר. הוא משלם לשותפיו הפוליטיים מהימין הקיצוני כי להפוך אותה להכל חוץ ממדינה יהודית ודמוקרטית". 



"הדברים שהוא אמר למשפחות השכולות הם בלתי נסבלים", הוסיפה, "הסתכלתי בעיניהם של משפחות חטופים ושבויים רבים והתנגדתי להרבה עסקאות. תפקידנו להחזיר את החיילים הביתה אך יש גבול למחיר שאנחנו מוכנים לשלם כמדינה. תפקידם של מנהיגים לקבל החלטות לא לפי הרעש ברחובות. כך אמרתי גם לאביו של גלעד שליט כשבנו היה בשבי". 



בהמשך, הוסיפה כי "הזוג שמנהל את המדינה מעביר מסר לאזרחי המדינה שהם יקבלו את הדרישות שלהם בהתאם לתמיכה שלהם בו. כשאשת ראש הממשלה אומרת למשפחות השכולות 'אם אתם יוצאים נגד בעלי הסיכוי שלכם לקבל את בניכם חזרה פוחת', אלו טקסטים שלא יכולים להישמע במדינת ישראל. אין מצב שהדיון סביב הדבר הנוראי הזה יתקיים סביב התמיכה בראש הממשלה. נקודה וסימן קריאה".





בן כספית, שהתייחס לטענת המשפחות השכולות בטורו במעריב, ציין כי "בשנת 2008, בגלל טוהר המידות שלך, נשארת יושבת ראש אופוזיציה ונתניהו נותר ראש הממשלה". לבני השיבה לו על כך כי "אחרי הרבה ייסורי מצפון על כך שלא הצלחתי להרכיב ממשלה ב-2008 כשזכיתי בבחירות, הבנתי לבסוף שנתניהו הכין את השטח לפני כן וקנה את השותפים. הסיבה שלא יכולתי להרכיב את הממשלה הייתה הסגירות המוקדמות של נתניהו. הישרדותו האישית של נתניהו היא לא סדר העדיפויות של המדינה, אלא סדר העדיפויות שלו, והמחיר שאנחנו משלמים עליו הוא יותר מדי גדול". 



לבני התייחסה גם לסוגיית הפלסטינים ואמרה כי "יש שתי ברירות, או ארץ ישראל השלמה שלא תיצור רוב יהודי בארץ, או מדינה יהודית ודמוקרטית. ז'בוטינסקי רצה את ארץ ישראל השלמה כולל זכויות למיעוטים כקבוצה. לא היה מצב בעולם שהוא היה חי עם הטקסטים שנשמעים היום מפיו של ראש הממשלה כיום. הוא היה דמוקרט וליברל".



לסיום, דיברה על מצב בעזה: "הנחתי בעבר החלטת מועצת ביטחון מוכנה על שולחנו של ראש הממשלה שכללה בטווח הארוך את כל מה שנתניהו רוצה שיקרה היום. אז הוא חשש מממשלת האחדות הפלסטינית והיום הוא מתחנן שתהיה אחת כזו, כדי שיוכל להעביר כספים לחמאס דרך אבו מאזן. נתניהו, באיחור של ארבע שנים, אחרי מחירים כבדים מאוד, מנסה לרדוף אחרי החלטה דומה ולא מצליח להשיג אותה".



לדבריה, "התוכנית האסטרטגית שלי הייתה להכות בקיצוניים ולדבר עם המתונים, ואילו אצל ביבי הם כולם אותו דבר. הוא החליש את אבו מאזן וכעת הוא צריך אותו. בסופו של דבר מי שיקים את חמאסטן בעזה יהיה בנימין נתניהו למרות שנבחר כמי שטען שהוא חזק נגד החמאס".