עונה לברק: אראל סג"ל התייחס היום (שלישי) בפתח תכניתו ב-103FM לדבריו של אהוד ברק, שבימים האחרונים החריף את הטון נגד נתניהו ומממשלתו בעקבות חוק הלאום שעבר עם תום מושב הקיץ של הכנסת. "תכננתי להתייחס לפרשת גל הירש", אמר סג"ל, "אולם במקום זאת אתייחס לאלכס ג'ונס, קונספירטור אמריקאי ימני קיצוני, שנחסם ע"י אפל, יוטיוב, פייסבוק, טוויטר ואפילו ספוטיפיי שהסירו את תכניו וחסמו את הערוצים שלו בעקבות תכניו".



לדבריו, "זה מעלה אצלי שאלות על חופש הביטוי בישראל. במקומות בהם יש הסתה לאלימות או הסתה לגזענות אסורה יש את המשטרה והפרקליטות שצריכים לפעול כדי להסיר תכנים בעייתיים. אבל בטוויטר הישראלי אני רואה כיום אנשים שקוראים למלחמת אזרחים בגלל הדברים שאמרה שרת המשפטים על חוק הלאום, כשטענה שלבג"ץ אין זכות להתעסק בחוק יסוד. תקראו את הציוץ של אהוד ברק מאתמול שקורא למרד אזרחי".



"אני רוצה להזכיר לכולם שהייתי באולפן הזה בזמן ההתנתקות, בזמן הכי כועס ועצוב שלי", אמר סג"ל. "חברי ואני כתבנו נגד ההתנתקות, אך אמרנו שלא שוברים את הממלכה ושאנחנו מתנגדים לסירוב פקודה. כעת בגלל חוק דקלרטיבי קוראים כאן למלחמת אזרחים? אנשים אומרים זהו, קצו כל הקיצים שאנחנו במצב שצריך לצאת לרחוב. תגידו לי, נפלתם על השכל?".





"משטרת ישראל יכולה לקרוא את הציוצים של אהוד ברק, גונן בן יצחק ואלדד יניב ולמצוא בהם אוצרות", טען. "שימו לב לעוצמת השנאה. כל הזמן אומרים שהימין שונא, מפלג ומשסע. תראו איך אתם מדברים. אם אתם לא מסכימים על משהו, בואו נדבר, נתווכח ונקיים דיון. במקום זאת ישר מנסים להוציא אנשים לרחובות. אם ייצאו אנשים מהרחובות מצד אחד יצאו גם אנשים מהצד השני. מישהו פה נפל על השכל".



סג"ל הקריא ציוץ של ברק בטוויטר שתוכנו "על מי מאיימת השרה שקד ברעידת אדמה? חוק עוקף הכרזת העצמאות הוא ביזיון ותועבה. אם נדרשת מלחמה כדי לבטל יש לצאת אליה בראש מורם ולתבוע לחוקק במקומו את מגילת העצמאות". בהתייחס לציוץ, אמר סג"ל כי "זו רק רטוריקה? גם קריאה לרבין כבוגד זו רק רטוריקה אגרסיבית? רק השבוע צעקו לאיוב קרא בוגד מול העיניים של כולם. על מי אתם עובדים יא צבועים, מתחסדים, צדקנים. אל תחרטטו ושימו לב לרמת השיח היום כלפי ראש הממשלה וההסתה כלפי איוב קרא. נוח לדלל את זה. האם שאלתם את עצמכם מה קורה היום עם תיק 3000? אנחנו עוד נראה מה יהיה איתו בסוף".