מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, התייחס הבוקר (שלישי) למינוי מחליפו ואמר שיש לקבוע את זהותו בהקדם. בנאום שנשא באוניברסיטת בר אילן אמר אלשיך כי זה "לא בריא שהמשטרה לא יודעת מי יהיה המפכ"ל הבא", תוך שהוא מציין את העובדה שהוא הגיע לאחר תקופה של כחצי שנה בה למשטרה לא היה מפכ"ל, והוסיף כי תהליך החפיפה שהוא עבר היה כחודש וחצי, זמן קצר מדי לצערו.



אתמול דיבר המפכ"ל ב"וועידת המשפיעים" של חברת "החדשות", והתייחס להארכת כהונתו. אלשיך נשאל האם כהונתו היתה מוארכת אלמלא חקירות ראש הממשלה בנימין נתיהו, וענה: "שולחים אותי - אני שליח. אם לא שולחים אותי, אני לא שליח. זה לא סוד שלא ביקשתי להיות מפכ"ל. חודשים ארוכים לחצו עליי לקבל את התפקיד. נשלחתי ואני עושה את השליחות כמיטב יכולתי עם כל מה שאני יודע לעשות עם מוטיבציה עצומה. אם לא ישלחו אותי, אז עשיתי את שליחותי. אני מתעקש לא להיות פרשן, בוודאי כל עוד אני בתפקיד".



עוד נשאל המפכ"ל האם נכונים הדיווחים שתיק 4000 יסתיים בתוך כחודשיים ואמר כי "עשיתי כמה טעויות בקריירה שלי. לא אחזור על טעות שעשיתי ולא אתן לוחות זמנים. אנחנו מנסים לעשות זאת הכי מהר שאפשר. אני מסרב לתת תאריכים".