הציבור מצביע בעד מהפכת החופים השקטים: מחדר הבקרה של רשות הכנרת מעדכנים היום (שבת) כי מעל 20 אלף איש פקדו בסוף השבוע הנוכחי, את חופי איגוד ערים כנרת השקטים, בהם אסורה השמעת מוסיקה רועשת. זו עלייה של 50% בתפוסה, משאר ימי חול המועד סוכות, לאורכם שרר מזג אויר טוב ונוח. מספר חופים נסגרו ונפתחו לסירוגין בהתאם לתפוסה.
מטיילים בשמורת הטבע נחל שניר. צילום: חגי יוחנן, רשות הטבע והגנים
 

ירדן נקש, ראש צוות המסבירנים ברשות הכנרת, אומר: "לאורך חול המועד סוכות היו החופים מלאים בנופשים, היו משפחות שנשארו לבלות מספר ימים על החוף את משך החג וניצלו היטב את ימי העונה האחרונים של הקיץ. הצוותים המוגברים של מסבירני רשות הכנרת, עברו לאורך החג בכל החופים, חילקו שקיות זבל לנופשים והסבירו את חשיבות השמירה על  הסביבה ומים נקיים. אין ספק שהמודעות לשמירה על הניקיון, גבוהה יותר מאשר בשנים עברו. ישנן משפחות המבקשות שקיות זבל נוספות ומסייעות למשפחות ונופשים אחרים בניקיון הסביבה. זה נהדר".



כ-160 אלף מטיילים פקדו השבת את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין האתרים הבולטים היו הגנים הלאומיים: מצדה, קיסריה, אשקלון, ירקון תל אפק, מעיין חרוד, אכזיב וחוף פלמחים, בו ערכה רשות הטבע והגנים את תחרות הפיסול בחול לכל המשפחה בסימן "זמן". בין השמורות בלטו בעיקר שמורות הטבע עין גדי, נחל שניר, הבניאס, האלמוגים, תל דן ושפך נחל דליות (המג'רסה).
 

רוחצים בכנרת. צילום: רשות הכנרת
רוחצים בכנרת. צילום: רשות הכנרת
 
בתוך כך, אלפי מטיילים פקדו היום את תחנות המידע וההסברה, שהציבה רשות הטבע והגנים באזורי הטיול הפופולריים, בהן קיבלו המטיילים הכוונה והדרכה למסלולי טיול בשטחים הפתוחים וכן את כללי הטיול הבטוח.  בין המשפחות הרבות שטיילו היו גם כאלה שהצטרפו לתכנית משפחה פורצת דרך, שיזמה הרשות,  במסגרתה הציעה למשפחות מטיילים לאמץ מסלול בטבע הפתוח מבין עשרות מסלולים ולסייע לפקחי הרשות בשמירה על ניקיונו, בדיווח על מפגעים ועדכון על מוקדי אש אם קיימים.

תכנית זו, המשלבת חווית טיול מהנה יחד עם חוויה ערכית והתנדבותית חשובה בשביל הסביבה, ממשיכה גם במהלך החג השני. משפחות המעוניינות להצטרף לתכנית יוכלו לעשות זאת בחלק מתחנות המידע של הרשות ברחבי הארץ כפי שמפורט באתר הרשות.
 
רשות הטבע והגנים נערכת לקליטת המוני המטיילים גם במהלך החג השני. בין הפעילויות שתתקיימנה: תחרות פיסול בחוף בית ינאי ביום שני החל משעה 9:00, חוויה קולית באמפיתיאטרון הייחודי של עיר בני החורין שבגן הלאומי בית גוברין והצגה בתנועה בגן הלאומי תל מגידו ,שתיקח את המשתתפים אחורה בזמן במסע מצחיק ומבריק מראשוני האדם ועד אחרית הימים בתל מגידו. פרטים נוספים באתר רשות הטבע והגנים.