"גם בסניפים וגם במוקד הטלפוני נמצאו ליקויים רבים בשירות בנק הדואר ללקוחותיו - איכותו, זמינותו ומהירותו", קובע מבקר המדינה יוסף שפירא בדו"ח הביקורת על בנק הדואר, בו הוא ממליץ לשקול את הפיכתו לבנק חברתי. "יש לקדם ולשפר את איכות השירות הניתן ללקוחות בנק הדואר בסניפים ובמוקד הטלפוני ולמנוע את הטרחתם של הלקוחות", ממליץ שפירא לנוכח ממצאי הדו"ח.
"עליהם לעשות זאת באמצעות יישומו של תיקון 11 לחוק הדואר, הקובע שורה של הוראות להתנהלותו של בנק הדואר בנפרד מחברת הדואר ותוך הסדרת סוגיות ההון העצמי", הוא קובע – "יש לאפשר את חיזוק הממשל התאגידי בבנק הדואר ולהגדיל את מגוון השירותים הפיננסיים שיספק לציבור. לחברת בנק הדואר יש פוטנציאל התפתחות רב", מציין עוד שפירא בסיכום דו"ח הביקורת וסבור שהאינטרס הציבורי מחייב את המדינה למקסם את התמורה שתקבל בעת הליך הפרטה.