דניאל סימן, מנכ"ל פורום מזרח תיכון, הגיע היום (רביעי) לכנס הג'רוזלם פוסט ודיבר על המצב בו נמצאת ישראל, והדרך שלדעת הפורום צריך לפתור את המצב הבעייתי עם האויבים מסביב

"השאלה שמעניינת את אזרחי ישראל, היא מתי נחיה פה שלום. נהוג לומר ששלום עושים עם אויבים. אבל לטענתנו שלום עושים עם אויבים לשעבר. אפשר יהיה לשבת למו"מ ולפנות לדיפלומטיה רק אחרי שהנחת היסוד הזו תושג, לפיה הפלסטינאים יעצרו את הטרור, יכירו בעובדה שמדינת העם יהודי -מדינת שראל היא מציאות קיימת.
"כאשר הפלסטינאים יכירו בישראל, זה ישפיע גם בעקיפין על פעילות ה-BDS, כך שגם מדינות אחרות יתקשו להתעלם ממנה. כדי להגיע לכך עלינו להיות נחושים להציג לתושבי עזה וערביי הרשות הפלסטינית, שאין להם מה להרוויח מהמשך המלחמה בנו. 

העתיד שלהם יכול להיות טוב יותר רק אם הם יכירו בישראל. כיום, מדינות ערב מבינות שישראל היא חלק מהפתרון של המזרח התיכון ולאו דווקא הבעיה. זה קרה כי ישראל הפכה למעצמה טכנולוגית ויותר מדינות במזרח התיכון מבינות ששיתוף פעולה איתנו משתלם להם. 
הפורום מתעסק בהחדרת נושא הניצחון הישראלי כעובדה קיימת. אחרי שעצם ההכרה לא תהיה בסיס לדיון, אז הצדדים יוכלו לבחון את הפתרון המדיני המתאים: מדינה אחת לשני עמים, שתי מדינות או כל רעיון אחר. הגיע הזמן שישראלים עצמם יבינו ויפנימו שישראל חזקה ששומרת על זכויותיה, היא מנצחת ומתוך זה נוכל להביא לסיום הסכסוך ולשלום בו אנו כל כך חפצים".