אלפים הגיעו למסע הלוויה של קאסם סולימאני בבגדד, טראמפ: "החיסול נועד למנוע מלחמה"

אלפי בני אדם הגיעו הבוקר (שבת) לבגדד למסע הלוויה של ההרוגים בהפצצה האמריקנית בה נהרג בין היתר, מפקד כוח קודס של משמרות המפכה האיראניות, קאסם סולימאני. שייקבר באיראן, אך בדרך גופתו תעבור בכמה ערים בעיראק. רבים מהמתאבלים שבאו לאירוע הגיעו לבושים שחור, מניפים דגלי איראן ועיראק וצועקים מוות לאמריקה. חלקם אף נשאו שלטים שעליהם נכתב "מוות לישראל".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נאם בערב שישי, בעקבות חיסול סולימאני, ואמר כי הפעולה לא בוצעה במטרה לפתוח בעימות עם איראן, אלא על מנת למנוע מלחמה, וכן כי היא אינה מעוניינת בשינוי הממשל במדינה.

יחד עם זאת, הפנגטון אישר את שליחתם של כ-3000 חיילים אמריקאים נוספים למזרח התיכון. החיילים המדוברים יצטרפו ל-750 חיילים שכבר נשלחו השבוע לאזור בעקבות המהומות האלימות בשגרירות האמריקאית בבגדד. בכירים בצבא האמריקאי אמרו ל"רויטרס" כי ישנם אלפי חיילים נוספים אשר מוכנים להישלח למזרח התיכון, ובימים הקרובים יוחלט האם להשתמש בהם.

לידיעה המלאה

גשמים כבדים ברחבי הארץ, נקבע מותו של בן 35 שנלכד במעלית שהוצפה

גשמים רבים נרשמו בכל רחבי ישראל החל משעות הבוקר (שבת) וגרמו להצפות רבות. הצוותים הרפואיים נאלצו לקבוע את מותו של בן 35 נלכד במעלית שהוצפה ברחוב נדב בשכנות התקווה בתל אביב. בנוסף, פצועה נוספת חולצה במצב קשה ופונתה לקבלת טיפול רפואי.

מוקדם יותר היום, אדם נלכד על גג רכבו בהצפה מתחת לגשר בצומת שפייה שליד זכרון יעקב. צוותי כיבוי והצלה הגיעו למקום, הורידו את סירת ההצלה למים והגיעו ללכוד, העלו אותו על הסירה והעבירו אותו לבדיקת צוות מד"א, שמסר כי הוא סובל מהיפותרמיה קלה.

תל אביב היתה שיאנית המשקעים, כאשר מחצות עד השעה שלוש אחר הצהריים ירדו כ-81 מ"מ גשם. בעין הכרמל ירדו 56 מ"מ, בעזריקם - 51 מ"מ ובחיפה 47 מ"מ. בנוסף, בירושלים ירדו חמישה מ"מ.

לידיעה המלאה

הרוג ומספר פצועים באירוע דקירה בפריז, הדוקר נורה למוות

אדם אחד נהרג ומספר בני אדם נוספים נפצעו אתמול (שישי) כתוצאה מאירוע דקירה בוילז'ואיף, פרבר דרומי של פריז, בירת צרפת. הדוקר נורה למוות בידי המשטרה המקומית. מספר שעות לאחר האירוע פורסם כי ספר קוראן נמצא בתיקו של הדוקר. עוד פורסם כי הוא סבל ממחלת נפש ואושפז בגינה מספר פעמים בחודשים האחרונים.

לידיעה המלאה

השחקנית גליה ישי הלכה לעולמה לאחר מאבק במחלה קשה

השחקנית גליה ישי הלכה לעולמה היום (שבת) בבית החולים איכילוב לאחר מאבק לאחר מאבק קצר במחלה קשה, כשהיא בת 69. ישי היא בוגרת להקת פיקוד מרכז, מוכרת בתפקידה בחינוכית בדמותה כ"פינגי" מ"פרפר נחמד". בין היתר לקחה חלק בסדרות מצליחות כמו "סוזנה הבוכיה", "מטומטמת", "כפולה","בלתי הפיך", "צומת מילר", ו-"קופה ראשית".

לידיעה המלאה