המיזם "זיכרון בסלון", שכבר הפך לחלק בלתי נפרד מיום הזיכרון לשואה ולגבורה, עם יותר ממיליון מארחים ומתארחים מדי שנה ב־54 מדינות, נערך לקיום המיזם בעידן הקורונה. לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שיצוין ממחר בערב, השיק המיזם אתר אינטרנט מותאם למגיפת הקורונה, שמציע מגוון דרכים להמשיך את המסורת ולקיים מפגשים (דיגיטליים או משפחתיים) כמו בכל יום זיכרון.

באתר החדש ניתן למצוא ערכות מיוחדות המותאמות למשפחות, ערכות לילדים ובני נוער, הנחיות כיצד לקיים מפגש זום עם סבא וסבתא ועם בני הדור השני, ומערכים נוספים שמציעים דרכים להתחבר, גם כשכולנו נאלצים להתבודד.

פרופ' רפאל ולדן, ניצול שואה בן 78, בן זוגה של צביה פרס וחתנו של הנשיא המנוח שמעון פרס, הוא פרופסור בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, סגן מנהל בית החולים שיבא ופעיל חברתי. ולדן מכיר בחשיבותו של המיזם "זיכרון בסלון", משתתף בו שנים ואומר ל"מעריב": "החוויה היא מאוד מרגשת כי אנשים מאוד קשובים״.

פרופסור רפאל ולדן (צילום: יחצ)
פרופסור רפאל ולדן (צילום: יחצ)

עוד הוסיף ולדן: ״כל בני המשפחה שלי שנשארו בפולין נרצחו עד האחרון שבהם, והמסר שאני מנסה להעביר הוא שלא מספיק להתמקד בזוועות של השואה, אלא צריך להתרכז בעידן המודרני, בחיים של ישראל. דווקא בגלל מה שקרה לנו אנחנו צריכים להיות רגישים לסבל של פליטים, מיעוטים וזרים ולדאוג להם. שלא נעשה להם את מה שעשו לנו, אלא ניקח דוגמה מחסידי אומות העולם".

ב"זיכרון בסלון" ממליצים לקיים מפגשים דיגיטליים של עד 25 משתתפים. מייסדת המיזם עדי אלטשולר, שגם תשיא משואה ביום העצמאות על פעילותה החברתית, מוסיפה: "השנה, עוד יותר מתמיד, נציין כולנו את יום השואה בסלון הפרטי יחד עם בני המשפחה, כשניצולי השואה מבודדים בבתיהם".