רוני דניאל הגיש וערך את הסדרה על בה"ד 1 'להיות קצין', שנתנה הצצה לקורס קצינים קרביים בביה"ס לקצינים של צה"ל, ושם הוא פגש את בניה שראל ז"ל שנפל במבצע צוק איתן. הוא סיפר כי "מתוך החומרים עלתה דמות שכבשה אותי לגמרי". שלום שראל, אביו של בניה ז"ל, עלה היום (שלישי) לשידור וסיפר על האופי המיוחד של בנו: "התכונות המיוחדות שהיו לו גם התיישבו בצורה מיוחדת בתוך השירות הצבאי שלו. פגשתי אותו 7 שבועות לפני שנפל, זה היה הזמן איכות האחרון שהיה לי איתו".

רוני דניאל - אבא של בניה, אני מתחבר לבניה כי באותה תקופה צילמנו סדרה על בה"ד 1 להיות קצין, אני לא פגשתי ותו רק ראיתי את כל החומרים שצולמו ומתוך החומרים האלה עלתה דמות שכבשה אותי לגמרי. ראיתי בחור צעיר, עשיר, מלא, נבון מאוד, מנהיג מלידה. התאהבתי באיש הזה ועד היום,יום-יומיים לפני שנהרג הוא פתאום צלצל אליי. אני הייתי בגבול רצועת עזה ושאל אתה זוכר אותי? זה בניה אמרתי לו תגיד לי אפשר לשכוח וקצת התקשקשנו ואמרתי לו טוב תשמור על עצמך וזה והוא אמר בסדר בסדר. אחר כך קיבלתי הודעה וכמעט לא הייתי מסוגל לשדר הקול רעד לי קצת כמו עכשיו והוא מחובר אליי אני מחובר אליו. שלום, השנה לא אגיע אליכם.

"נכון אנחנו מצטערים על זה מאוד".

יואב לימור – ספר לנו על הדמות של בניה, הילד שלכם.
"בניה היה ילד מיוחד במינו עוד מראשית חייו אפשר לומר. אנחנו לא חשבנו על זה בכלל בהקשר הצבאי אבל התכונות המיוחדות שהיו ל כנראה גם התיישבו בצורה מיוחדת גם בתוך השירות הצבאי שלו הרבה מאוד אהבת אדם הרבה מאוד לבביות אינסופית הרבה מאוד מסירות, מסירות שלו לחברים שלו, לפקודים שלו, וגם למשימות שאותן היה צריך לבצע".

רוני דניאל – יש בסרט קטע שהוא עומד עם כיתה מלאת צוערים ומתווכח ממש עם מפקד בית הספר לקצינים באותה תקופה עם אהרון חליבה והוא עמד שם כצוק סלע והמשיך להתווכח וכבש את ליבי בסצנה הזאת, ביטחון עצמי, עקשנות. בן דוד- שם של לוחם.
"נכון, אפילו את הדברים הללו אמרתי כשנפרדנו ממנו בדרכו האחרונה".

הוא נפל בצוק איתן בקרב בו נפלו סגן הדר גולדין וסמ"ר ליאל גדעוני בתחילת אוגוסט ברפיח. הוא היה מ"פ פלס"ר גבעתי.
"נכון מאוד, זה היה בדיוק יום 50 מאז קיבל את הפיקוד על הסיירת, הוא היה בדיוק 7 שבועות מפקד הסיירת, רובם, כבר כמעט מהיום הראשון בלחימה. אני זוכר שפגשתי אותו בטקס חילופי המפקדים  7 שבועות קודם לכן, הוא לא רצה שאבוא, הוא אמר לי –'אבא אני רוצה שתבוא רק כשאני מתחיל תפקיד, רק בשביל להתבשם מאויר פסגות אני לא רוצה שתבואו. תבואו רק כשיהיו לי קבלות'. אני דחקתי בו מאוד והגעתי לשם וזה היה בעצם זמן האיכות האחרון שהיה לי איתו, ראיתי אותו שבוע וחצי אחר כך לכמה דקות ואז שוב לא ראיתי אותו עד שסיים את חייו".

הוא עמד להינשא.
"שלושה שבועות אחרי יום נפילתו לגלי, ההזמנות היו על השולחן כשהגיעו אנשי קצין העיר".

הכרתי את אחיו, נראה לי שיש לכם קשר לחיל האוויר.
"נכון, גם דרך בניה וגם דרך הבן הקטן".

אתם עושים איזושהי הנצחה השנה או נשארים בצניעות שלכם?
"אני חושב שהחיים מנציחים את עצמם אתה יודע שיצא ספר עליו, אני לא רוצה לומר את הביטוי 'לזכרו', זה עליו. זה מסכת החיים שלו שהייתה מאוד עשירה ומגוונת והייתה מצדיקה כלי כזה שנקרא ספר".

אני חשבתי שיהיה קצין בכיר בצבא עם התכונות והמנהיגות הטבעית.
"רוני לא אשכח את המפגש הראשון שאמרת לי, כשנפגשנו אחרי ההקרנה הראשונה של הסרט, אמרת לי – 'עכשיו הייתי לוקח אותו להיות מ"פ אצלי".

רוני דניאל: הוא אמר – 'אתה בטח אומר את זה לכולם'. אמרתי לו – 'לא אומר לכולם'.