תקרית ירי חמורה בטירה: שני בלשים נפצעו באורח קשה וקל
שני בלשי משטרה נפצעו במהלך הלילה בין שישי לשבת, האחד באורח קשה בראשו והשני באורח קל בידו, מירי מנשק אוטומטי שבוצע לעברם על ידי חשוד, במהלך פעילות מבצעית בטירה. 

הבלשים פונו לבתי החולים בלינסון בפתח תקווה ומאיר בכפר סבא. בשל חומרתו של האירוע, כוחות משטרה גדולים ביותר שהוזנקו למקום פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע, ומסוק משטרתי שהועלה לאוויר סייע לבלשי המשטרה בביצוע סריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר חשודים. 

במקביל פרסו כוחות המשטרה מחסומים רבים בטירה, ובמהלך הסריקות אותרו ונעצרו שישה חשודים שהיו בקרבת מקום וכעת נבדקת מידת מעורבותם באירוע. המשטרה מנהלת עדיין מצוד נרחב כדי לאתר חשודים נוספים.

לידיעה המלאה

ניידת משטרה (צילום: פלאש 90)
ניידת משטרה (צילום: פלאש 90)

שישי קטלני בדרכים
הולך רגל נהרג בליל שישי לאחר שנפגע מרכב סמוך למחלף עין תות בכביש 6. חובשים ופרמדיקים של מד"א איתרו אותו ללא סימני חיים וקבעו את מותו במקום.

חובש בכיר במד"א, רונן שלום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שסבל מפגיעה רב מערכתית קשה מחוסר הכרה. הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו לקבוע את מותו".

מוקדם יותר באותו הערב, נפצעו חמישה בני אדם בתאונת דרכים בין שני כלי רכב ברחוב שדרות ירושלים בקרית ים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים "רמב"ם" בחיפה את הפצועים, בהם אישה בת 58 עם חבלות בכל הגוף וצעיר בן 18 עם חבלת אגן - שניהם במצב בינוני, ושלושה פצועים נוספים במצב קל.

לידיעה המלאה 

אמבולנס מד''א (צילום: דוברות מד''א)
אמבולנס מד''א (צילום: דוברות מד''א)

משמר הגבול סיכל פיגוע סמוך למוצב בית המושל בירושלים 
לוחמי מג"ב סיכלו בליל שישי ניסיון פיגוע סמוך למוצב בית המושל שבמרחב החטיבה המרחבית ״בנימין״. הלוחמים, ששהו במארב במרחב, זיהו שלושה מחבלים שהשליכו מטען חבלה שהתפוצץ והבעירו בקבוקי תבערה במטרה לזרוק אותם לעבר המוצב. הלוחמים הגיבו בירי וסיכלו את הפיגוע כאמור, שלושת המחבלים נפצעו באירוע. מצה"ל נמסר כי אין נפגעים בקרב החיילים.

מוקדם יותר באותו היום, עדכן בית החולים "סורוקה" בבאר שבע כי מצבו של שאדי איברהים, החייל שפונה לבית החולים ביום חמישי לאחר שנפגע בפיגוע הדריסה בנגוהות, מוסיף להיות קשה. עוד נמסר, כי הוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ כללי.

לידיעה המלאה 

לוחמי מג''ב אילוסטרציה  (צילום: יהונתן ולצר/TPS)
לוחמי מג''ב אילוסטרציה (צילום: יהונתן ולצר/TPS)

טראמפ: "אנחנו במירוץ לייצר חיסון לנגיף עד סוף השנה"
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הממשל האמריקאי משקיע מאמצים כדי לייצר חיסון נגד נגיף הקורונה עד סוף שנת 2020, כך דווח ביום שישי ב"גרדיאן" הבריטי. הנשיא מסר הצהרה בחצר הבית הלבן והוסיף כי ארה"ב מתמקדת כעת ב-14 חיסונים פוטנציאלים לנגיף, אולם הוסיף כי אם מדינה אחרת תפתח את החיסון קודם - ארצו תסייע בהפצתו.

"מדובר במבצע שדורש מאמץ מדעי, תעשייתי ולוגיסטי מסיבי, שלא דומה לשום דבר שמדינתנו ראתה מאז פרויקט מנהטן", אמר טראמפ. זאת, למרות הערכות המומחים לפיהן פריצת דרך כזו עשויה להימשך יותר מ- 18 חודשים.

הנשיא הסביר כי "המטרה היא לסיים את הפיתוח ואז לייצר ולהפיץ חיסון מוכח נגד הנגיף במהירות האפשרית. נשמח אם נוכל לעשות זאת לפני סוף השנה".

לידיעה המלאה

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

דיווח: הבית הלבן שוקל השבת חלקים המימון לארגון הבריאות העולמי 
ברשת "פוקס ניוז" דווח במהלך השבת כי ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יחזיר חלק מהמימון לארגון הבריאות העולמי. הדיווח הגיע בעקבות חשיפת טיוטת מכתב באורך חמישה עמודים ליו"ר סוכנות הבריאות של האו"ם, טדרוס אדהנום גברהיסוס, אשר לפיו, הממשל האמריקני "יסכים לשלם סכום שאינו גבוה מזה שמשלמת סין באופן מוערך".

גורמים בכירים בממשל מסרו כי טראמפ אישר את התכנית שנקבעה בטיוטת המכתב. "הנשיא הסכים לחתום על המכתב, אך עדיין לא עשה זאת. מעניין לדעת מי שכנע אותו", אמרו.

"למרות חסרונותיו, אני מאמין שלארגון הבריאות העולמי יש פוטנציאל אדיר", נכתב בטיוטה, ככל הנראה מטעם טראמפ. "אני רוצה לראות את הפוטנציאל הזה מתממש, במיוחד במהלך המשבר העולמי הזה". עוד נכתב כי "זו הסיבה שהחלטתי שארצות הברית תמשיך לשתף פעולה ולעבוד עם ארגון הבריאות העולמי. סין חבה חוב עצום לכל העולם, והיא יכולה להתחיל בכך שתשלם את חלקה לארגון".

לידיעה המלאה

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

גל חום כבד ברחבי הארץ במהלך סוף השבוע
גל החום שהחל ביום רביעי, המשיך להתחזק במהלך סוף השבוע. על פי התחזית של השירות המטארולוגי, במהלך השבת החלה עלייה בטמפרטורות, ובהרים ובפנים הארץ ייעשה שרבי עם עומסי חום כבדים עד קיצוניים. בנוסף, ייתכנו גשמים מקומיים קלים בדרום הארץ משעות הצהריים.

מזג האוויר השרבי הוציא מאות מתרחצים אל חופי תל אביב, למרות איסור השהייה בחופים בתקנות החירום שקבעה הממשלה. על אף פתיחתם הרשמים של החופים ביום רביעי, רבים נכנסו למים. פקחי עיריית תל אביב-יפו סיירו בטיילת עם שוטרים, אולם לא אכפו את ההנחיות ולא חילקו דו"חות.

שריפת חורש טבעי פרצה ביער הנשיא מצרעה לכיוון מושב צלפון שבאזור בית שמש. משירותי הכיבוי נמסר כי מדובר בשני מוקדים, הראשון בפאתי מושב צלפון. כוחות גדולים של מג"ב פעלו לפינוי קו הבתים הראשון במושב. המוקד השני הוא ביער הנשיא.

לידיעה המלאה

חופי תל אביב מלאים בצל שגרת הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)
חופי תל אביב מלאים בצל שגרת הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)

המשטרה במרדף אחר שני חשודים בהשתתפות בקטטה באזור הצפון 

המשטרה מחפשת אחר שני צעירים תושבי קריית שמונה החשודים במעורבות בקטטה אלימה שהתגלעה ביום שישי בטיילת סמוך ליישוב שדה אליעזר שבאזור עמק החולה. עד כה, גבתה המשטרה עדויות ממספר צעירים שנכחו במקום, והיו עדים לאותה קטטה, וכן נחקר חשוד אחד ששוחרר בתנאים מגבילים. החשוד מכחיש כל קשר למעורבות באירוע, אולם מאשר כי נכח במקום בו אירעה הקטטה. 

מדובר בקטטה בין מספר צעירים מצפת לבין מספר צעירים מקריית שמונה. המשטרה איתרה את הנפגעים, תושבי צפת. מופעל עליהם לחץ שיבואו להתלונן במשטרה. מתנהל אתם שיח. במשטרה עושים מאמצים לאתר עוד צעירים מקריית שמונה שמעורבים בקטטה שהרקע שלה הוא פלילי אבל המניע שלה טרם ידוע.

לידיעה המלאה 

קטטה המונית בשדה אליעזר (צילום: צילום מסך)
קטטה המונית בשדה אליעזר (צילום: צילום מסך)