משה (שם בדוי) השתתף אתמול בהפגנה בחולון בה נפגעו המוחים מגז פלפל. לדבריו, מדובר בהמשך של ההפגנה משבוע שעבר ונדמה כמגמה הולכת וגוברת של "עשבים שוטים מהימין ששמו להם למטרה לפגוע במפגינים נגד הממשלה". בשיחה היום (רביעי) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM הוא הסביר על הצורך הממשי להחמיר את האכיפה והענישה, על מנת להבטיח שזה יפסק.

גולן: מה שלומך?
"יכול להיות יותר טוב".

גולן: ביקשת להישאר בעילום שם כי היית חלק מהתקרית בחולון במסגרתה פעילים ריססו אתכם במהלך הפגנה נגד נתניהו.
"מה שקרה אתמול זה המשך של ההפגנה משבוע שעבר. שבוע שעבר הפגינו בכיכר קוגל וזרקו ביצים על המפגינים. השבוע הייתה הפרדה בין מפגיני הימין למפגיני השמאל ופתאום משום מקום גז מדמיע פתאום רוסס באוויר מכיוון מפגיני הימין. לא רק אני נפגעתי, נפגעו גם אנשים מבוגרים שממה שהבנתי נזקקו לטיפול אחר כך".

מחאה בתל אביב (צילום: דוברות המשטרה)

גולן: יש סרטון שמתעד את האירוע הזה, בחור צעיר עוטה מסכה לוקח מכשיר רסס ומרסס לעברכם, ריסוס קצר ונמלט.
"המזל הגדול שקרה שאיך שזה קרה והתחלנו להרגיש צריבות בעיניים פנינו לשוטרים שיתפסו אותם והם לא ראו מי עשה את זה. במזל מישהו הסריט את אותו בחור בסרטון המדובר מרסס גז ועל סמך זה עצרו אותו ואת חבר שלו ואם לא זה לא היו עוצרים אותם".

גולן: כמה נפגעו?
"מצד השמאל?".

ענת: מצד המפגינים.
"כ-200 איש".

ענת: כמה זה קורה בהפגנות שלכם, כמה זה רווח.
"אותו מיעוט מהימין, אני קורא להם עשבים שוטים ולמה? כי איך שנפגענו, חלק מתומכי הימין באו ניגשו והציעו עזרה והציעו מים, אני לא רוצה להכליל על כל מפגיני הימין שהם כאלה, יש מיעוט במפגיני הימין ששם לו למטרה לפגוע במפגינים אני לא קורא להם מפגיני השמאל אלא מפגינים נגד מדינות הממשלה".

גולן: מי מוביל את ההסתה הזו לדעתך שגורמת לבסוף לאותו פעיל לתקוף אתכם בגז מדמיע ובמקומות אחרים.
"אני לא חושב שיש מישהו מלמעלה, איזה 'סטאר' או דמות עליונה שמכווינה. אבל אני חושב שזה מסרים שבאים מצד המנהיגים שלנו שגורמים לאותם אנשים לעשות את אותם דברים. אתמול, וגם שבוע שעבר זה אותו המון, מיעוט משולהב, אחוז שנאה בעיניים אתה רואה שמישהו גרם לו לעשות את זה".

ענת: באים אחריכם לכל הפגנה?
"כמעט".

גולן: אתה יכול להעריך איך זה יסתיים?
"לפי מה שביררנו בבוקר אתמול עצרו ארבעה אנשים, שני אנשים עדיין עצורים ואני מאוד מקווה שזה יסתיים בכתב אישום. כי אם זה לא יסתיים בכתב אישום זה לא ירתיע אנשים. לפני התקרית הזאת היה מפגין ימין שאיים על שוטרת, לקחו את אותו מפגין ימין הצידה והזהירו אותו. אני חושב שאם היו עוצרים את אותו מפגין ימין שאיים על שוטרת ועשה מולה תנועה מגונה זה לא היה קורה".

ענת: זה ירתיע?
"אני חושב שזה ירתיע. ככל שהמשטרה תנהג ביד קשה כלפי מפגיני הימין והשמאל מי שעושה משוה נגד החוק תעצור אותו, תגיש נגדו כתב אישום, ואותו אדם שיישפט".

גולן: למה אתה בעיוות קול?
"כי אני מפחד על המשפחה שלי, אני לא מדבר על כל מצביעי הימין אבל העשבים השוטים, יש עשבים שוטים גם בשמאל אבל בימין יכולים לפגוע בי ובמשפחה שלי ואני מפחד".

ענת: איימו עליכם?
"אתמול? לא".

ענת: ובכלל?
"בעבר כן. אני לא רוצה שזה יגיע לזה".

ענת: תמשיך להפגין?
"בוודאי".