"השנה האחרונה העצימה את תחושת הבדידות בקרב האוכלוסייה המבוגרת. אין ספק שעבורנו, ניצולי השואה, קיימת תחושה ששוב לקחו מאיתנו את החופש" - כך מספרת בעצב שלי חושן, שמשמשת כבר קרוב ל־40 שנה כנשיאת אגודת יד ביד. מעבר לגעגועים הקשים לבני משפחתה, שאותם לא ראתה חודשים ארוכים, מספרת חושן כי בשל המשבר "האגודה חווה עומס שכמותו אני לא זוכרת בכל שנותיי ביד ביד". היא פועלת בהתנדבות מלאה בעמותה, שמספקת מענה בין היתר לילדים ולמשפחות מהשכבות החלשות בארץ, חוגגת 90 דווקא בשנה הקשה ביותר למפעל חייה. 

חושן, ניצולת שואה יוצאת בולגריה, מספרת על תקופה קשה שעוברת העמותה. "בשל המצב הכלכלי במשק אנחנו לא מקבלים כמות תרומות כמו בעבר, ומנגד עומדים בעומס פניות גדול מצד נזקקים, ובהם ניצולי שואה רבים, שמקבלים מאיתנו סלי מזון בסיסיים, במטרה לעבור את התקופה הקשה בכבוד ועל בטן מלא". 

בעמותה מספרים כי השלכות הסגר האחרון הובילו לעלייה משמעותית בפניות אזרחים למוקד "אוזן קשבת" של העמותה. הפונים ליד ביד מדווחים על בדידות וריחוק משפחתי וחברתי. פניות רבות הגיעו גם מניצולי שואה, הסגורים בבתיהם מפרוץ המגיפה, ומעלים תחושות כבדות של חזרה לימי הסגר בגטאות. 

אגודת יד ביד גם מחלקת סלי מזון למאות משפחות נזקקות בחודש, ומפעילה קו טלפוני עבור נזקקים לעזרה ולתמיכה רגשית. מוקד "אוזן קשבת" 03-6204999. כל מי שמעוניין לתרום לאגודת יד ביד: בנק לאומי, סניף 816, שם החשבון: עמותת יד ביד, מספר חשבון: 7393913