ענת דוידוב שוחחה היום (שלישי) בתכניתה ב-103FM עם ד"ר יופי תירוש מרצה מאוניברסיטת תל אביב, לאור החלטת בג"ץ שלא להדיר מרצות ממסלולי לימוד לגברים חרדים, ובירכה על כך: "אלו הישגים חשובים מאוד". לאחריה, עלה לשידור עו"ד אריאל ארליך, העותר לבג"צ מטעם פורום "קהלת", שטען כי המאבק משיג תוצאה הפוכה - פגיעה בשילוב אוכלוסיה זו בתעסוקה.

לדברי ד"ר תירוש, על אף שההפרדה בפועל תמשיך להתקיים, אם כי במידה מופחתת, הקביעה צפויה לשנות את ה"אצבע הקלה" שבהזזת נשים הצדה. היא אף סברה כי המשמעות הנוספת של פסק הדין היא לוודא שאכן ההפרדה תהא מוגבלת ו"שמל"ג לא תיתן להפרדה להיראות כפי שנראתה עד היום".

"גם בלי לקבל החלטות קשות מלמעלה של הממשלה, היום יש ציבור חרדי עצום שמבקש להשתלב בחינוך חרדי ממלכתי וכמורשת של הממשלה הקודמת יש לו קשיים רציניים. אני חושבת שזאת אחת המשימות החשובות של שרת החינוך שאשא-ביטון ושל שר האוצר לפתוח את זה", הוסיפה.

עו"ד ארליך לעומתה, סבר כי החוק שנועד להגן על זכויות סטונדטים חרדים ויצר את ההפרדה המגדרית מלכתחילה, נוצר מתוך ידיעה כי מדובר בצורך של המגזר, בדגש על הגברים המעוניינים לרכוש השכלה. על כן, לדבריו, על אף שהמאבק חשוב הוא צפוי לפגוע בהיענות המגזר החרדי ללימוד במוסדות בהם לא תיושם הפרדה.

הוא הוסיף: "אם אנחנו מסתכלים על החברה הישראלית בעוד 20 שנים, הסיכוי שהמדינה תוכל לשרוד תלוי, בין היתר, בכך שהחברה החרדית תצא ותשתלב בתעסוקה".