עימותים בגבול עזה: מאות מתפרעים סמוך לגדר, 24 נפצעו, בהם ילד

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח היום (שבת) על 24 פלסטינים שנורו ונפצעו מירי צה"ל על גבול רצועת עזה באזורים שונים, בהם שני פצועים קשה, אחד מהם הוא ילד בן 13 הסובל מפגיעת ראש. זאת, לאחר שצעדו לעבר הגדר במזרח העיר עזה, במסגרת עצרת חמאס לציון יום השנה לשריפת מסגד אל אקצא. 



חיילי צה"ל נפרסו באזור בשטח ישראל, בהם גם צלפים, והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות - ירי רוגר וגומי, גז מדמיע -  במטרה להרחיק את המוחים מהגדר.

רצח ברמלה: לורן מוסרתי בת ה-28 נורתה למוות ברכבה; גבר נורה למוות בחיפה 

לורן מוסרתי בת 28 מרמלה, נורתה אמש למוות, בעת שישבה ברכב ברחוב דני מס ברמלה, כשעמה היה בן משפחה אחר. לפני שש שנים נרצחו שניים מבני משפחתה, רמאדאן מוסראתי ומוסטפא אביו, באותו הרחוב.

בשישי האחרון היא יצאה מבית ברחוב דני מס ברמלה לאחר שהגיעה לביקור, נכנסה לרכב כשהיא מתכוונת לעזוב את המקום. בן משפחת מוסראתי התיישב לצידה והתפתחה ביניהם שיחה. על פי החשד, בזמן שהשניים ישבו ברכב, התקרב במקביל אליהם רכב אחר, ממנו נורו יריות לעברה של מוסרתי, שנפצעה באורח אנוש, ומותה נקבע מאוחר יותר. חוקרים של מרחב שפלה שהגיעו לזירה, פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע, שהרקע הוא פלילי. החוקרים עיכבו לחקירה את בן המשפחה שישב איתה ברכב.

בתוך כך, המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח בחיפה לאחר שדמיטרי יגורוב בן ה-36 אותר הבוקר (שבת) כשהוא במצב קשה, לאחר שנורה בפלג גופו העליון, בבית ברחוב נורדאו בחיפה. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול ראשוני והעבירו אותו לבית החולים רמב"ם תוך ביצוע פעולות החייאה, אך מותו נקבע מאוחר יותר בבית החולים. 

זירת הירי ברחוב נורדאו בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הירי ברחוב נורדאו בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)


בעל הדירה, תושב חיפה בן 61 שעובד למחייתו כמאבטח, נעצר לחקירה, בה טען כי הקורבן ניסה לחטוף ממנו את נשקו ולכן נאלץ לבצע ירי. ככל הנראה, בין השניים הייתה היכרות מוקדמת.

שלושה רוכבי אופנוע נהרגו בתאונות דרכים עצמיות בתוך פחות מיממה

שלושה רוכבי אופנוע נהרגו בתוך פחות מיממה בתאונות דרכים עצמיות. הלילה (בין שישי לשבת), רוכב אופנוע בן 18 נהרג לאחר שהחליק באזור בית העלמין בכפר אעבלין שבגליל. רוכב נוסף בן 19, החליק גם הוא ונפצע באורח בינוני. מותו של הרוכב נקבע במרפאה בכפר, בעוד הרוכב השני פונה במצב בינוני להמשך טיפול בבית החולים.  חוקרי המשטרה פתחו בחקירה לבירור הנסיבות.

מחקירת המשטרה עלה כי השניים רכבו בשעות הלילה ובשלב מסויים בן ה-18 החליק ונפל לכביש. לאחר שהרוכב השני החליק גם הוא, ככל הנראה האופנוע שלו פגע בראשו של הרוכב הראשון ופצע אותו באורח קשה. 

אמבולנס מד''א  (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
אמבולנס מד''א (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)


באירוע השני, רוכב אופנוע כבן 40 נהרג היום בתאונת דרכים עצמית באזור ירושלים. צוותי מד"א שהגיעו למקום התאונה, בין נס הרים למחסיה, ביצעו בו פעולות החייאה אך נאלצו לקבוע את מותו. מספר שעות לאחר מכן, רוכב אופנוע בן 38 נהרג בתאונת דרכים עצמית בכביש 40, סמוך למחלף חטיבת הנגב. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו במקום, לאחר שאותר ללא סימני חיים. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

פעוטה כבת שנתיים טבעה בשדרות, שני פצועים קשה באירועי טביעה בנתניה וביהוד

פעוטה כבת שנתיים טבעה בבית בשדרות, צוות מד"א הגיע לזירה והחל לבצע בה פעולות החייאה. לאחר שחזר הדופק, היא פונתה לבית החולים ברזילי באשקלון, אולם שם נאצלו הרופאים לקבוע את מותה. 

במקביל, ילד בן ארבע טבע אתמול בבריכה ציבורית ביהוד מונוסון, ומצבו הוגדר קשה. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים שיבא תל השומר, כשהוא מורדם ומונשם. המשטרה עיכבה לחקירה את בעלי התפקידים במקום, הבריכה נסגרה באופן מיידי. כמו כן, גבר כבן 50 טבע היום (שבת) בחוף סירונית בנתניה. צוותי מד"א שהגיעו למקום החלו לבצע בו פעולות החייאה עד לחזרת הדופק. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים לניאדו כשהוא במצב קשה   

הותר לפרסום: טיל נורה מסוריה ונחת ככל הנראה בשטח פתוח

ביום חמישי האחרון, הופעלה התרעה ביישומון של פיקוד העורף על נפילה בשטח פתוח באזור ים המלח. בצה"ל העריכו אמש (שישי) כי ככל הנראה מדובר בטיל ששוגר מסוריה ונחת בשטח ירדן, ונורה בתגובה לתקיפה שיוחסה לישראל

בתוך כך, כוחות ההגנה האווירית של סוריה הצליחו ליירט 22 טילים ששוגרו לעבר המדינה, בהתקפה שיוחסה לישראל, כך על פי הודעתו של ואדים קוליט, קצין בכיר בצבא הרוסי. על פי ההודעה, רק שני טילים לא יורטו, מה שמהווה עבורם כ-91% הצלחה ביירוטים.

ביום חמישי האחרון דווח כי ערכות ההגנה האווירית הופעלו בעקבות תקיפה אווירית באזור דמשק וכי "יורטו מטרות עוינות". הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי מדובר בתקיפה ישראלית על אתרים צבאיים של חיזבאללה ומיליציות איראניות.

תיעוד תקיפה בשמי סוריה (צילום: סוכנות סאנא הסורית)

מאחדות כוחות: בריטניה וארה"ב נוקטות צעדים נגד גורמים ברוסיה

ארצות הברית ובריטניה הודיעו אתמול על נקיטת צעדים נגד החשודים בהרעלת מנהיג האופוזיציה הרוסי, אלכסיי נבלני, בחודש אוגוסט אשתקד. בהודעה המשותפת למדינות, שנמסרה על ידי משרד החוץ האמריקאי, לא הובהר אילו צעדים ינקטו. עם זאת, מוקדם יותר הודיעה בריטניה כי בכוונתה להטיל סנקצית נגד שבעה סוכני מודיעין רוסים, החשודים במעורבותם בהרעלה. 

אלכסיי נבלני (צילום: REUTERS/Shamil Zhumatov/File Photo)
אלכסיי נבלני (צילום: REUTERS/Shamil Zhumatov/File Photo)


במקביל, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הכחיש את ההאשמות שהושמעו כלפיו על כך שנבלני נכלא בשל פעילותו הפוליטית, וטען כי הוא נענש בשל שהפר את החוק.

ביידן: "נשלים את הנסיגה מאפגניסטן, לא יכול להתחייב לתוצאותיה"

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נשא אמש הצהרה לתקשורת באשר לסיוע האמריקאי באפגניסטן. הוא הבהיר על אף הסיוע לאזרחים האפגניים, ארצות הברית תשלים את נסיגתה מהמדינה. "המבצע ימשיך בימים הקרובים עד לסיום הנסיגה, זוהי משימה מסוכנת לחיילינו שמסכנים את חייהם, הגיע הזמן לסיים את המלחמה הזו". 

ג'ו ביידן (צילום: Melina Mara/Pool via REUTERS)
ג'ו ביידן (צילום: Melina Mara/Pool via REUTERS)

ביידן אמר כי משבוע שעבר, פונו 13 אלף אזרחים אפגניים משטח המדינה שנכבשה באלימות על ידי ארגון טליבאן. "נעשה הכל כדי לפנות בביטחה את בני בריתנו", אמר והבהיר: "המשימה הזו מסוכנת, לא יכול להבטיח את תוצאותיה, אך נסיים עם המלחמה הזו".הנשיא נשאל האם זכה לגיבוי מהעולם לעניין הנסיגה, והוא השיב כי הבהיר בעבר את כוונותיו בפני נאט"ו ו-G7, ואמר: "הם הסכימו עם עמדתי לסיים את מעורבותנו באפגניסטן".