חני שמוחה לוי, תושבת גבעת עמל, התייחסה היום (שני) בראיון לענת דוידוב בתכנית "איפה הכסף?" לפינוי תושבי השכונה: "זה יום קשה מאוד עבורנו, נלחמתי עבור הוריי ואחיי בכל השלבים. לא ציפיתי לזה, ידעתי שזה אולי יגיע כי היינו במשפטים הרבה זמן, אבל לא חשבתי שזה יהיה ככה - לאסוף 75 שנה לתוך קרטונים. אנחנו נחלה של 4 בתים, אבא שלי בן 86 ואמא שלי בת 80, עבורם נלחמתי במשך כל השנים.

לוי המשיכה וסיפרה: "אנחנו עכשיו נפרדים מכל כך הרבה דברים, כי אי אפשר לקחת הכול. האנשים לא חושבים על זה, אבל הפינויים האלה כואבים, גם מבחינת כלכלית - ואין מי שדואג לנו באמת". לדברי לוי, "זו בושה. הציעו לנו 800,000 שקל לבית, ועדיין לא קיבלנו כלום. איפה קונים בית בסכום כזה? קונים רק חנייה. איפה אני אשים את הוריי? בדימונה? הם לא רגילים למקום אחר, כל החיים שלהם הם חיו פה".

בהמשך, שמוחה תקפה את שרי הממשלה: "גדעון סער ואיילת שקד היו אמורים לעזור לנו, אבל זה בכלל לא מזיז להם. גם לעירייה לא מעניין ממה שקורה לנו. אנחנו תושבים שמשלמים ארנונה ומים, אבל אפילו כביש לא סללו לנו - התנהגו אלינו ככלבים. חולדאי התנהג אלינו בצורה מחפירה, ובסוף הוא גם פינה אותנו". 

לסקי: "באחריות הממשלה למצוא פתרון הולם לתושבים" 

בתוך כך, ח"כ גבי לסקי ממרצ תקפה בחריפות את מדיניות הממשלה גם היא בראיון לתוכנית ואמרה: "זו הזיה ואטימות לב, לתושבים מגיע פיצוי ובצדק. אז הצלחנו לשריין 30 מיליון שקלים - סכום ממשלתי נוסף שיאפשר למשפחות לצאת מגבעת עמל עם ראש מורם, כי הפיצוי שהובטח להם לא מספיק לחיים בכבוד ולקורת גג, אבל כבר חודשים כל משרד ממשלתי שאמור לקבל החלטה מעביר אותה מאחד לשני ואי אפשר להגיע למתווה המבוקש להעברת הכסף".

לדברי לסקי, "נעשה עוול היסטורי לתושבי גבעת עמל - הפתרון היה צריך להיות דירה תמורת דירה באותו המקום. חשוב שנלמד מהסיפור הזה שכשיש תושבים על הקרקע, אסור להתייחס אליהם כשקופים. הם באחריותה של הממשלה והיא צריכה לקחת אותה בידיים ולמצוא פתרון הולם. אנחנו לפני גל נוסף של פינויים והמטרה של ממשלת השינוי היא לדאוג לזכות ולכבוד של כלל התושבים".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm