פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית התראיין היום (שלישי) בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM והזהיר מפני כמות הנדבקים בקורונה ההולכת וגדלה: "אנחנו נמצאים עכשיו על 36 אלף מקרים חיוביים ואף נגיע גם ל-50 אלף נדבקים ביום. כתוצאה מכך אולי נקבל 150 חולים קשה ליום, אבל העניין הוא שלפי התחזיות של ראש הממשלה אנחנו עלולים להגיע למיליון נדבקים בקורונה בשבוע". 

פרופ' חגי התייחס למצב בתי החולים ברחבי הארץ וטען: "היום המחלקות הפנימיות הן בעצם מחלקות הקורונה, והן קורסות. יש להן חולים עם שפעת, עם מחלות בדרכי הנשימה, והרבה מאוד מהם גם מונשמים. כבר בשבוע האחרון אנחנו רואים את העלייה החדה במספר המקרים של הקורונה ולכן מוטרדים מזה שבעוד שבועיים שלושה אנחנו נגיע לאי ספיקה בבתי החולים. מזה אני מאוד מוטרד".

כמו כן, הוא טען כי ישנו בלבול רב בהנחיות הקורונה לציבור ואמר: "אין הוראות ברורות וחד משמעיות וזה מה שמבלבל את הציבור. הציבור חושב שהקורונה הזו היא מחלה קלה כביכול, אבל התפיסה הזו היא לא נכונה. אני לא מאחל לאיש לחלות בקורונה כי אף אחד לא יודע למי יהיה 'פוסט קורונה'. אגב, אני חושב שהורים שלא מחסנים את הילדים שלהם הם חסרי אחריות כי הם מסכנים את הילדים שלהם ב'פוסט קורונה' וגם בסיבוכים נוספים מהמחלה".

על כך הוסיף: "אני רוצה להבהיר להורים בכל מה שקשור לחיסון הילדים כי כבר חוסנו מיליונים בארצות הברית, ואין שום מידע שמראה לנו על תופעות לוואי קשות. כאשר שוקלים את המחלה לעומת הסיכון בחיסון אין ספק שהמחלה הרבה יותר קשה ומסוכנת עם השלכות לטווח ארוך. לא יכול להיות שהורה יחשוב שזה בסדר שהילד שלו יחלה בקורונה כי אחר כך עלול להיות לו פוסט קורונה עם הפרעות בזיכרון ופגיעות בקוגניציה. מדובר בדברים שאנחנו לא יודעים לכמה זמן הם יישארו".

חיסון ילדים נגד הקורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
חיסון ילדים נגד הקורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

פרופ' חגי נשאל האם לדעתו יש צורך בהטלת סגר, ואמר: "אני לא חושב, אבל כן הממשלה הייתה צריכה להגיד שאסור לקיים התקהלויות גדולות בחוץ ובפנים, ולא להגיד לציבור 'להימנע' מהתקהלויות. במקום להגיד 'לא מומלץ' הם היו צריכים להגיד 'אסור' כי הדברים האלה צריכים להיות ברורים לציבור". 

לסיום כנשאל פרופ' חגי על האפשרות שרופאים ימשיכו לעבוד על אף שהם עלולים להיות חולים א-סימפטומטיים בקורונה, וענה: "אנחנו מאוד מוטרדים ואנחנו לא נסכים לזה, הסכנה היא שאם איש צוות מאומת הולך לטפל הוא יכול להדביק את הצוות הרפואי וגם את המטופלים שלו. אנחנו נדון בישיבה מחר על מתווה שיאפשר קיצור ימי בידוד תוך ביצוע בדיקות".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm