הפלישה הרוסית לאוקראינה: עוצר הוטל בקייב, קרבות קשים בחרקוב 

רחובותיה של קייב הפכו היום (שבת) לאזורי קרבות וחילופי אש כבדים בין הכוחות הרוסים למגנים האוקראינים. הנשיא ולדימיר זלנסקי אמר לאזרחים בהודעת וידאו שצולמה בבירה כי המדינה "עמדה והדפה בהצלחה את התקפות האויב", כאשר קייב עדיין בשליטה אוקראינית.

לכתבה המלאה

נזק מהפגזה רוסית בקייב, אוקראינה (צילום: רויטרס)
נזק מהפגזה רוסית בקייב, אוקראינה (צילום: רויטרס)

שגריר ישראל ברוסיה זומן לשיחת הבהרה; זלנסקי ביקש סיוע בתיווך מבנט

שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי, זומן לשיחת הבהרה במוסקבה, בעקבות הודעת הגינוי הישראלית כלפי הפלישה לאוקראינה, כך דיווח אמש (שישי) כתב וואלה!, ברק רביד.

במקביל, במהדורת החדשות של כאן 11, דווח כי במהלך שיחת ראש הממשלה נפתלי בנט, עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, האחרון ביקש לתווך בין רוסיה לאוקראינה במשא ומתן לקראת הפסקת אש. בנוסף, לאחר שרוסיה הציעה את מינסק כיעד לשיחות בין הצדדים ואוקראינה הציעה את ורשה, דווח כי בשיחה עם בנט, זלנסקי העלה את האפשרות לפיה השיחות יתקיימו בירושלים. 

לכתבה המלאה

יאיר לפיד על הפלישה הרוסית לאוקראינה: "הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי". צילום: לע"מ

"מאחדים את אירופה": רוסיה הוחרמה מאירוויזיון 2022

איגוד השידור האירופי (EBU) הודיע אמש (שישי) כי רוסיה לא תשתתף בתחרות האירוויזיון שתערך במאי הקרוב, בטורינו. באיגוד מסרו כי "ההחלטה התקבלה בעקבות המלצת הנהלת האירוויזיון, בהתבסס על חוקי התחרות וערכיה והיא משקפת את הדאגה לנוכח המשבר הקשה באוקראינה, ועל כן, אנו מגנים את השתתפותה של רוסיה". 

לכתבה המלאה

מפגינים באוקראינה (צילום: REUTERS/Michele Tantussi)
מפגינים באוקראינה (צילום: REUTERS/Michele Tantussi)

מטוס קל התרסק באזור ירושלים: נקבע מותם של שני גברים

מטוס קל התרסק היום (שבת) סמוך ליישוב מבוא ביתר שבאזור ירושלים. כלי הטיס המריא מאזור המרכז, כאשר על סיפונו שני אנשי צוות, והיה אמור לנחות באזור מצדה בסביבות השעה 10:30 - אך הקשר עימו נותק באזור שורש. בעקבות הדיווח, כוחות משטרה רבים החלו בסריקות אחר המטוס הקל, מסוג אולטרה-לייט, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגיים במטרה לאתרו.

הוא אותר ע"י כוחות משטרה של מחוז ירושלים ומשמר הגבול, וצוות מד"א שהגיע למקום דיווח על שני גברים, בשנות ה-30 וה-60 לחייהם, ללא סימני חיים וקבע את מותם. 

לכתבה המלאה

התרסקות מטוס קל סמוך לירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
התרסקות מטוס קל סמוך לירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

חשד לרצח: צעיר בן 21 נדקר למוות ברמלה

בבית החולים אסף הרופא נקבע היום (שבת) בשעות הבוקר המוקדמות מותו של צעיר בן 21, תושב בת ים, שאותר כשעה קודם לכן ברחוב צה"ל ברמלה כשהוא במצב אנוש לאחר שנפצע מדקירה. על פי הערכה ראשונית, הצעיר היה מעורב בקטטה אשר במהלכה נדקר על ידי אלמוני שנמלט מהמקום. כוחות משטרה גדולים פתחו בסריקות נרחבות בניסיון להתחקות ולאתר מעורבים בקטטה.

לכתבה המלאה 

"חוששים מבריחה של מיליונים": באירופה מודאגים ממצב הפליטים בעקבות המלחמה באוקראינה

בעוד הלחימה באוקראינה נכנסת ליומה השלישי, סוכנויות הפליטים הזהירו הבוקר (שבת) כי קיים חשש מחמישה מיליון פליטים שינסו להימלט מעבר לגבול האוקראיני, ככל שהמלחמה תתגבר. עד כה, עשרות אלפים כבר חצו למדינות הגובלות במערב אוקראינה.

לכתבה המלאה

מעבר גבול אוקראינה-פולין (צילום: REUTERS/Kacper Pempel)
מעבר גבול אוקראינה-פולין (צילום: REUTERS/Kacper Pempel)