לאחר שהודח מתפקידו כעורך הראשי בעיתון "ישראל היום", בועז ביסמוט יוצא לדרך חדשה לאחר שהיום (רביעי) המכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון הודיע כי ביסמוט מצטרף לשורותיו, שם ישמש כעמית בכיר במכון.

פרופ' אפרים ענבר, נשיא המכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון, אמר: "אני מברך את בועז ביסמוט על הצטרפותו לחוקרי מכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון. אין ספק כי ניסיונו העשיר במגוון תפקידיו, יהוו תרומה משמעותית למחקר ולפעילות המכון".

"מאז נוסד מכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון, לפני ארבע שנים, הצלחנו לגבש צוות מכובד של עמיתים בעלי שם וניסיון מעשי ואקדמי עשיר בתחומי ביטחון ומדיניות – לצד חוקרים צעירים מבטיחים. המכון מהווה כיום גורם משפיע על סדר היום הציבורי, ומציע חשיבה ביטחונית-שמרנית למקבלי ההחלטות ולציבור הרחב", הוסיף.

כאמור ביסמוט סיים את דרכו בעיתון בסוף חודש ינואר ובמקומו מונה עמר לחמנוביץ לתפקיד העורך הראשי. לחמנוביץ נמנה עם הגרעין המייסד של "ישראל היום" בשנת 2007, ומאז כיהן בעיתון בשלל תפקידי עריכה בכירים, ובהם כעורך המוסף הפוליטי-אקטואלי "ישראל השבוע" וכעורך מדור הספרים.

בועז ביסמוט בהתייחסות ראשונה לסיום תפקידו בעיתון ישראל היום. צילום: מתוך ״כמעט שבת שלום" עם אבי כאכון, קשת 12

על פי ההערכות הדחתו של ביסמוט התבצעה  ברקע הכיוון החדש שתופס העיתון - שבעבר תמך בנתניהו. מאז, עזבו את העיתון גם שני סגניו - אריאל שמידברג וברוך רון. לפי גורם בכיר בעיתון, בקרוב צפויים שינויים נוספים.