על רקע היום ה-17 לפלישה הרוסית לאוקראינה, עשרות מפגינים מחו היום (שבת) מול ביתה של שרת הפנים, איילת שקד, בדרישה לקלוט פליטים אוקראינים. המפגינים קראו בסיסמה "יהודי לא מגרש פליט", והביעו את התנגדותם למדיניות הממשלתית בקליטת הפליטים מאוקראינה.

בהפגנה, לקחו גם חלק פעילים ב"פורום למען קליטת אוקראינה" ופנו לשקד: "תסתכלי להם בעיניים. מדינה יהודית לא מפקירה פליטים, יהודי לא מגרש פליט. המדיניות המופקרת של ממשלת ישראל היא מבישה ומטילה אות קין על מדינת ישראל. תתעוררו".

בתוך כך, המחאה מול ביתה של שקד, מתרחשת לאחר שאתמול, נערכה הפגנה בשער 3 בשדה התעופה בן גוריון. אנה ז'רובה, נציגת הפורום לקליטת פליטי אוקראינה אמרה: "בעת שמיליוני אנשים מאבדים את בתיהם, נשארים ללא מזון ומים, וצריכים למצוא מקום מפלט, מדינת ישראל דוממת. אנחנו קוראים לממשלת ישראל לא לעמוד מנגד, פתחו את השערים לפליטים".

כזכור, שרת הפנים, איילת שקד חשפה ביום שלישי האחרון במסיבת עיתונאים, את מתווה קליטת הפליטים מאוקראינה, שהיא וצוות משרדה גיבשו במהלך הימים האחרונים. מאז פרצה המלחמה באוקראינה הגיעו לישראל אזרחים אוקראינים שברחו מהתופת, אולם רק חלק מהם זכאי חוק השבות. 

את דבריה פתחה באומרה: "מראות המלחמה באוקרינה והסבל של אזרחיה, מטלטלים את הנפש. יש לאירוע השפעה על ישראל שנערכת לקלוט עשרות אלפים עד מאה אלף זכאי חוק השבות".

על פי השרה שקד, אלו עיקרי התוכנית: מדינת ישראל תארח באופן זמני כ-20 אלף אזרחי אוקראינה ששהו בישראל לפני פרוץ הקרבות, רובם בניגוד לחוק, עד יעבור זעם ולמעט במקרים חריגים יוצאי דופן, היא לא תפעל להרחיקם בכפייה. בנוסף, נקבעה מכסת אירוח נוספת של 5,000 אזרחי אוקראינה שהגיעו או יגיעו לאחר פרוץ הקרבות.