בציבור החרדי מעריכים כי הלווייתו היום (ראשון) של הרב חיים קנייבסקי צפויה להיות ההלוויה הגדולה ביותר שנערכה אי־פעם במדינת ישראל. הציפייה היא לכמיליון איש, ולכן המשטרה נערכת בהתאם.

צירים ראשיים נחסמו, צפי לשיבושים בסלולר: היערכות שיא להלוויית הרב קנייבסקי

ההלוויה הגדולה ביותר עד כה של רב חרדי הייתה הלווייתו של הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס, באוקטובר 2013. מסע הלוויה, שנמשך כחמש שעות, יצא אז מישיבת פורת יוסף בירושלים ונע באיטיות לעבר בית העלמין סנהדריה. מעריכים כי כ־850 אף איש ליוו אז את הרב בדרכו האחרונה.

בנימין נתניהו ושמעון פרס בהלוויית הרב עובדיה יוסף, 2013 (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו ושמעון פרס בהלוויית הרב עובדיה יוסף, 2013 (צילום: רויטרס)


בשנת 1999 הלך לעולמו הרב שלמה זלמן אוירבך, ראש ישיבת קול תורה ומי שנחשב בשעתו לאחד מחשובי פוסקי ההלכה במאה ה־20. מאות אלפים ליוו אותו למנוחות עולמים, להערכת המשטרה כ־300 אלף איש, ומאז ועד היום נרשמו מספר הלוויות בסדר גודל ענק של מנהיגי הציבור החרדי.

בנובמבר 2001 הובא למנוחות בבני ברק הרב אלעזר מנחם שך, שהיה ראש ישיבת פוניבז', נשיא מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ולאחר מכן של דגל התורה, והנהיג משנות ה־70 את הציבור החרדי־ליטאי במדינת ישראל. על פי ההערכות שפורסמו בזמנו, השתתפו בהלווייתו כ־250 אלף איש.

הלוויית הרב עובדיה יוסף, 2013 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הלוויית הרב עובדיה יוסף, 2013 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


בפברואר 2018 הובא למנוחות בירושלים הרב שמואל אוירבך, מנהיג הפלג הירושלמי הקיצוני. רבבות השתתפו במסע הלוויה שיצא משכונת שערי חסד להר המנוחות, ועומסים כבדים הורגשו בכביש 2 ובכביש 443 המובילים לבירה.

במשטרה מקווים כי בהלוויה היום לא יחזרו מחזות שנראו בהלווייתו של הרב שמואל הלוי ווזנר, ראש ישיבת חכמי לובלין בבני ברק שכונה "פוסק הדור החסידי". בהלוויה שנערכה בבני ברק באפריל 2015, שבה השתתפו רבבות, נמחצו ונפצעו עשרות בני אדם בשל הדוחק, ושניים מהם אף מתו מפצעיהם.