מותו של שר התורה: הרב דויד דרוק, איש חינוך, חוקר החברה החרדית המקורב לבית הרב חיים קנייבסקי, שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM וסיפר על המורשת המפוארת שהותיר אחריו הרב שהלך לעולמו בסוף השבוע האחרון.  

"בשנים האחרונות יצא לי להיות שם כמה וכמה פעמים, אפשר להגיד אפילו די בקביעות, יצא לי להיכנס שם גם לבד בנסיבות אישיות וגם עם עוד אנשים בנסיבות אישיות שלהם. יורדות לי דמעות, אני מיום שישי בצער גדול כמובן שעשיתי קריעה. אדם שכולו היה קודם קודשים, התורה הייתה חייו ממש", סיפר.

בהמשך, בחר הרב לספר אנקדוטות אודות הרב קנייבסקי: "בגיל עשר הרב סיים את כל התלמוד הבבלי. בגיל עשר! כשהוא התחתן החזון איש אמר עליו שאפשר לקרוא לו 'הרב של כל התלמוד'. במשך 70 שנה היה לו סדר לימוד, בעולם החרדי קוראים לזה 'חובות', שכל שנה הוא סיים את כל התלמוד הבבלי שזה אלפי דפים, את כל התלמוד הירושלמי, הזוהר, התנ"ך, כל המדרשים, הרמח"ל. כולו היה נגזר מתורה".

כשנשאל מה היה מיוחד ברב קנייבסקי, השיב: "הילדים שלו ראשי ישיבות בבני ברק, יש לו המשך, יש לו אלפי צאצאים, היום נולד לו נין שקרוי על שמו. מבחינת ההנהגה הציבורית תמיד הגדירו את הרב קנייבסקי כקדוש. היו קוראים לו באבא קנייבסקי, זה כינוי מכובד שלא מהעולם הליטאי. הרבה רבנים היו שולחים אליו ורוצים לשמוע את דעתו".

"הניסים שלי בתוך המשפחה, של אשתי ושלי, של הילדים, דברים שראיתי שם, אני אפרוץ בבכי. אנחנו מאמינים שיש נשמות שבאות לעולם עם כוחות מאוד גדולים והאדם הזה שורש נשמתו הייתה בקדושה. אביו היה גדול הדור", המשיך.

בסיום דבריו, התייחס לשאלה האם יש לו תחליף והשיב: "תחליף אין – יהיו מנהיגים חדשים. הרב קנייבסקי, היו מתחת לבית שלו לא רק אנשים מהמגזר החרדי, חצי מהאנשים שהיו עומדים אצלו בתור היו מרמלה, לוד, הרצליה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm