"קיים חשש שנכי צה"ל עלולים לשלם את מחיר הכאוס הפוליטי", טוענת תנועת אומ"ץ, שיצאה בקריאה להעביר בדחיפות את רפורמת "נפש אחת".

באומ"ץ התריעו כי הממשלה כבר אישרה תיקון משמעותי לחוק נכי צה"ל, אך העימותים בין הקואליציה לאופוזיציה מסכנים את העברת החוק בכנסת.

עוד ציינו בתנועה כי ישנם מעט נושאים אשר יש לגביהם קונצנזוס בישראל, וקיים צורך דחוף להגדיל במידה משמעותית את היקף הסיוע שמושיטה המדינה לנכי צה"ל.

"למרות זאת, גם רפורמת 'נפש אחת', שנועדה לשפר את מצבם של מי ששילמו מחיר יקר מאוד על הגנת המדינה, עלולה שלא להתממש עקב המשבר הפוליטי החמור", טענו באומ"ץ.

ראשי התנועה היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא יצאו בקריאה לשר הביטחון בני גנץ, שהיה ממובילי קידום החוק, לדרוש את יישומה המלא של הרפורמה המקיפה ולא להתפשר על כך.

"יש לעשות את הצעדים הנדרשים במצב שנוצר, ללא התמהמהות ועיכובים", כתבו פלד ומינא לגנץ. "להעביר את הרפורמה המתבקשת, שהעבודה עליה כבר הסתיימה, למען בריאותם ושיקומם של מיטב בנינו ובנותינו, נכי צה"ל".

הרפורמה - ששמה הרשמי הוא החלטת ממשלה 981 – אמורה להגדיל במידה ניכרת את הסבסוד שיקבלו נכי צה"ל לצורך רכישת רכב רפואי, את היקף הסיוע לרכישת דירה (לנכים הזכאים לכך) ואת משך הזכאות לשכר דירה.