לאחר שנתיים של פעילות היברידית והתאמות למשבר הקורונה, מחנות הקיץ של הצופים חוזרים החודש - עם יותר מ־60 אלף חניכים בשישה יערות ברחבי הארץ. השנה יעמדו מחנות הקיץ בסימן ההיבט הסביבתי, בכל הנוגע לשמירה על ערכי הטבע, קיימות, יחסי אדם וטבע. על כן, אחת הפעולות המרכזיות שבהן יעסקו החניכים והחניכות במוקדים השונים תהיה הפרדת הפסולת ביערות לשלושה סוגים: פסולת רגילה, אריזות (פח כתום) וקרטון (קרטוניה).

פעולה זו נעשית בשיתוף פעולה של תנועת הצופים עם תאגיד המחזור תמיר (אריזות) והמועצה האזורית עמק יזרעאל, ובמקביל עם חברת אינפיניה, הממחזרת המובילה בישראל של נייר וקרטון לאריזות. בתנועת הצופים מספרים: "מחנות הקיץ יוצרים חוויה ייחודית לחניכים ולחניכות, והופכים כל יער ל'ממלכת ילדים וילדות', המשלבת מחנאות, אהבת הארץ ועבודת צוות.

במהלך המחנה החניכים מתנתקים מהסמארטפון ומהטלוויזיה והופכים את היער לביתם. הם בונים את מתחם הלילה בבנייה צופית - מסנדות וחבלים, מבשלים בשטח בישול צופי, נהנים מפעילות ערכית, מתחרויות ספורט, מיציאה לניווטים ומטיולים באזור המחנה".

החניכים יטיילו במהלך חודש יולי במספר מוקדים ברחבי הארץ - מיער מגינים (כרמי יוסף) בדרום ועד יער לימונים (צפת) בצפון. בסך הכל מפעילה התנועה שישה יערות במקביל - שלושה מחזורים בכל יער. מחנות הקיץ אורכים בין שלושה ימים לחניכים הצעירים ביותר ועד לתשעה ימים עבור חברי השכבות הבוגרות.