הנהלת בית החולים "פוריה" בגליל התחתון בחרה את השם "צפון" לשם החדש של המרכז הרפואי. לפי ועדת בית החולים, השם מבטא את חזון המרכז: “להיות הבחירה המועדפת לתושבי הצפון, ומתכתב עם תנופת הקידום והפיתוח האדירה בשנים האחרונות והקמתו של מרכז השיקום החדש, שיעניק שרותי שיקום לכלל תושבי הצפון”.

מדד האיכות של משרד הבריאות קבע: אלו בתי החולים הטובים בארץ

לפי הודעת ביה"ח, השם החדש נבחר כחלק ממהלך מיתוג כולל אשר החל לפני מספר חודשים, שיכלול גם שינויים משמעותיים ביצירת זהות עיצובית ייחודית, ורעננה למרכז הרפואי. מהלך המיתוג מבטא את השינויים הרבים והמהלכים העתידיים החיוביים המתרחשים במרכז הרפואי, הן ברמה המקצועית והן ברמת התשתיות ופיתוח בית החולים. 

את מהלך המיתוג ובחירת השם יזם מנכ"ל המרכז הרפואי ד"ר ארז און. קבוצת התקשורת "פיליזר תקשורת" ונפתלי שפיצר, מחברת Spitzer brands, נבחרו להובלת המהלך. תהליך המיתוג החדש כלל גם סקרים וראיונות עומק, שהעידו על גאוות יחידה בקרב העובדים, התפתחות מקצועית משמעותית בבית החולים ופער תפיסתי בין התדמית למציאות, שהדגיש את הצורך בריענון ושינוי השם שיבטא שינויים אלה. 

בשבוע שעבר פרסם משרד הבריאות, כי המרכז הרפואי הגיע למקום ראשון במדדי האיכות הלאומיים, לשנת 2021. המרכז הרפואי "צפון" קיבל את הציון 10, הציון הגבוה ביותר.