מאות צועדים ייצאו ביום ראשון מקריית שמונה ומבאר שבע אל הכנסת תחת הכותרת "אם הכנסת לא באה לפריפריה, הפריפריה באה לכנסת".

מדובר בשיתוף פעולה חסר תקדים של עשרות ארגונים אזרחיים, שמביעים דרישות קונקרטיות לשילוב הפריפריות במצעי המפלגות בבחירות הקרובות.

בישראל 2022 הסיכוי של ילד מהפריפריות לשפר את מצבו הכלכלי עד סוף חייו הוא הנמוך במערב. פערי ציוני הבגרות אדירים, תושבי הפריפריות חיים בממוצע כארבע שנים פחות מאשר תושבי המרכז והשכר הוא כחצי מהשכר במרכז הגיאוגרפי והכלכלי.

עשרות הארגונים חברו יחד במטרה לשים זרקור על אי־השוויון בחברה הישראלית, לצמצם את הפערים הממוסדים בין הפריפריה למרכז ולדרוש שוויון וצדק לפריפריות החברתיות והגיאוגרפיות בבחירות הקרובות.

בין הצועדים יהיו פעילים חברתיים, ראשי עיריות ומועצות אזוריות ומקומיות, תנועות נוער, ארגונים חברתיים ואזרחים מודאגים שיצעדו יחד מדרום ומצפון לכיוון הכנסת בדרישה מראשי המפלגות להכיר בפערים הקיימים בין המרכז והפריפריה ולשלב במצען רשימה של דרישות שקיומן יקטין משמעותית את הפערים הקיימים בין הפריפריה למרכז.

הצעדה תצא כאמור ביום ראשון במקביל מקריית שמונה ומבאר שבע. ביום שני היא תעבור בסכנין וברהט, ביום שלישי תגיע לטבריה, ביום רביעי בבית שמש ותסתיים ביום חמישי בירושלים.

ממארגני הצעדה נמסר: "שבענו ממילים. באף ממשלה לא פעלו באמת למען השוויון בין הפריפריות למרכז. בבחירות האלה אנחנו נחושים לשנות את המשוואה".