סטארט־אפ הקנאביס הישראלי StickIt ממושב דלתון, המפתח מקלוני קנאביס לצרכים פונקציונליים לשימוש בתוך סיגריה, עושה קפיצה משמעותית. אתמול נמסר על גיוס של 3 מיליון דולר קנדי בבורסה בקנדה לפי שווי של 50 מיליון דולר קנדי.

המוצר שמפתחת החברה שהוקמה ב־2019 נטול רכיב ה־THC (הגורם הממכר), ומטרתו לסייע ביצירת מגוון פתרונות פונקציונליים, בהם שיכוך כאבים, יצירת יכולת מיקוד, שיפור איכות השינה ועוד. בימים אלה המוצר משווק ב־20 אתרי סחר מקוון, שמבצעים משלוחים לעשרות מדינות.

בעקבות כניסת המנכ״ל אלי בן הרוש במרץ 2021 עברה החברה מהפכה, ולאחרונה הקימה מפעל במושב דלתון שבו מפיקים את חומרי הגלם לייצור המקלונים. בנוסף החברה הקימה מפעל נוסף לייצור סטיקים בברצלונה, וכן מפעל בסן דייגו שבקליפורניה עם שותף מקומי בהשקעה של כמיליון דולר.

הטכנולוגיה של StickIt רשומה ומוגנת בפטנט בינלאומי, ומאפשרת שמירה על מחיר אטרקטיבי לצרכן, חוויית משתמש באיכות גבוהה וקביעת מינון מדויק של החומרים האקטיביים.

מייסד החברה ד״ר אשר הולצר: "החברה נכנסה לשוק הקנאביס העולמי בצורה מדהימה. נמשיך לפתח מוצרים נוספים שעתידים להשפיע על הענף, שמוערך ב־80 מיליארד דולר בשנה".

בן הרוש: "ההנפקה בקנדה היא הסנונית הראשונה שהתאפשרה בזכות אמון המשקיעים וגיוס ההמונים על ידי מאות ישראלים".