כוכב רוק, אסטרונאוטית, אלופה פראלימפית וחתן פרס נובל לפיזיקה - אלה ארבעה מבין תשעת האישים פורצי הדרך שקיבלו בערב שלישי האחרון תואר דוקטור לשם כבוד של מכון ויצמן למדע, כאות הוקרה על תרומתם יוצאת הדופן לחברה בתחומים שונים.

"כל אחד ממקבלי התואר הערב הרחיבו את גבולות האפשר, ובכך העניקו השראה לאחרים לממש את הפוטנציאל האין־סופי הגלום בהם", בירך נשיא המכון פרופ' אלון חן את מקבלי התארים בטקס חגיגי.

מקבלי התארים לשנת 2022 הם המדענית ד"ר ג'סיקה מאיר; קרן לייבוביץ', ספורטאית פראלימפית ואם יחידנית לארבעה בנים (שני זוגות תאומים); הארווי נל, איש עסקים ומנהיג קהילתי; ד"ר אלן נל, גנטיקאית המתמחה בניתוח סיכונים ללקות בסרטן ובעריכת בדיקות גנטיות למחלה; ופרופ' ננסי הופקינס, חוקרת ביולוגיה מולקולרית, וכן את הגנטיקה של נגיפים מחוללי סרטן ואת הגנטיקה של ההתפתחות המוקדמת של בעלי חוליות.

שם מעניין נוסף ברשימה הוא של המלחין, המשורר והזמר שלום חנוך. כמו כן, מופיעים בה עו"ד סנדור (סנדי) פרנקל, משפטן בעל ניסיון של יותר מ־50 שנה וסופר זוכה פרסים; פרופ' סטיבן צ'ו, מי שסייע לזינוק שחל בעשורים האחרונים במחקר הפיזיקה האטומית והאופטיקה הקוונטית; וגארי אברמסון - יזם נדל"ן הנמנה עם עמודי התווך של הקהילה היהודית בוושינגטון די־סי, וכן אחד החלוצים ביישום עקרונות קיימות בתחום הבינוי בארה"ב.