אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, התראיין היום (שלישי) אצל ענת דוידוב ב-103FM על רקע הקפיצה של הרווח הנקי של חברת ישראייר, שעומד כעת על כ־18 מיליון דולר. 

"אחרי שנתיים מאוד מאתגרות אנחנו מוצאים את עצמנו ערוכים לקלוט את ביקושי השיא מבחינה תפעולית, ובאמצעות מטוסים חכורים ומטוס נוסף שקלטנו. מה שקרה זה שנתח השוק של החברה בנתב"ג התייצב, ואנחנו מבחינת כמויות נוסעים הטסנו נוסעים בהיקף דומה ואף עלינו על כמות הנוסעים שהחברה הטיסה בשנת 2019", הסביר סירקיס. "זה בא לידי ביטוי בשורת הרווח שהחברה הציגה בתשעת החודשים הראשונים של השנה". 

לשאלה האם ניתן לומר כי משבר הקורונה מאחוריהם, השיב המנכ"ל בחיוב: "כן, אפשר בהחלט לומר. יש עדיין סיגמנטיים מסוימים שעדיין לא הגיעו לתוצאות 2019 - המובהקת ביניהם זו התיירות הנכנסת. החודשים הראשונים, שם חווינו ירידה דרמטית בתנועת התיירים הנכנסים לישראל. אם מסתכלים שנה קדימה אנחנו מעריכים ששנה הבאה יכולה להיות אפילו יותר טובה מהשנה הזו".

בכל הנוגע לעומסים הכבדים בשדות התעופה והאם הם עתידים להימשך, השיב: "אנחנו רואים בפן התפעולי רגיעה לעומת מה שחווינו ברבעון השלישי של השנה. אז, היו עומסים קשים שנוצרו בעקבות מחסור בכוח אדם. הבעיות התפעוליות שחווינו רובן ככולן נבעו ממחסור של עובדים בשרשרת האספקה בשדות התעופה. ראינו את זה בחוסר במי שמעמיס מזוודות, ובחוסר במי שמבצע צ'ק אין. אנחנו ראינו את זה בשדות תעופה מובילים בעולם. היום אנחנו רואים שהשורות התמלאו והעובדים חזרו לעבוד. יש עדיין מחסור בעובדים, אבל הוא לא חמור".

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "התקופה של החורף מאפשרת לכולם להתארגן ולהיערך בהתאם. מה שראינו בקיץ, אני לא חושב שהוא יחזור על עצמו, בטח לא בחנוכה. יכולים להיות עומסים כאלה ואחרים, אבל מי שמנהל את האירוע בצורה מושכלת ועושה צ'ק אין באינטרנט לא יצטרך להגיע שלוש שעות לפני הזמן. התורים האלה מצטלמים טוב, אבל כשמסתכלים אנחנו מנהלים אצלנו מעקב ויש ירידה ניכרת בזמני ההמתנה. היום זה בפירוש עומד על קצת יותר משעה". 

לסיום, התייחס ליעדים חדשים אליהם החברה מתכננת לטוס: "יש יעדים שפתחנו בשנה שעברה ונמשיך להפעיל. כמו למשל, סיציליה ונאפולי. אנחנו מחזקים את אזור ספרד עם טיסות למלגה. מאמין שתנועת הנוסעים בשנת 2023 תהיה כמו 2019. המחירים ירדו בסדר גודל של מעל ל־15 אחוזים".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM