משטרת ישראל קיימה היום (שני) אירוע פרידה מהרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי המסיים בשבועות הקרובים את תפקידו. עוד לפני דברי הפרידה, מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, העניק לרמטכ"ל היוצא שני פריטים, הקשורים במורשתו האישית של כוכבי ובמורשת צה"ל והמשטרה.

הפריט הראשון הוא העתק של אישור העלייה לארץ ישראל ("סרטיפיקט") של חנוך וחיה שטרנגסט (כוכבי), חנוך הוא אחיו של אברהם רומק שטרנגסט, סבו של הרמטכ"ל. את אישור העלייה נתנו אנשי מחלקת החקירות של משטרת המנדט ("הבולשת"), שהיו אחראים לבדיקת העולים.

הפריט הנוסף הינו העותק הראשון של הספר "הנוטרות", שראה לאחרונה אור. הספר חושף את ההיסטוריה הנשכחת של הנוטרים, אנשי הביטחון היהודים בתקופת המנדט, שהיו הבסיס עליו נבנו כוחות הביטחון של מדינת ישראל - ובמיוחד צה"ל, משטרת ישראל ומשמר הגבול. את הספר חיבר חיים גופר ז"ל, שהיה קצין בכיר גם בצה"ל וגם במשטרה, שנפטר לפני שהספיק להוציא את הספר לאור.

כוכבי מסר דברי פרידה לסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה: "אני שמח להיות פה, אם היו לי עשר שניות הייתי אומר לכם הכי פשוט - אתם עובדים נורא קשה ואני מאוד מעריך את זה. זהו. לא רבים יודעים כמה שוטרי משטרת ישראל ומפקדיה עובדים קשה". עוד הוסיף כי: "אני רוצה להודות לך המפכ"ל, כוונותיך טהורות, איש מקצוע, איש ענייני שעושה מה שנכון מה שחשוב ומה שמוצלח עם כנות וגילוי לב רב".

מפכ"ל המשטרה שבתאי, אמר: "זו הזדמנות שלי להודות ולהוקיר על העשייה שלך. התחלנו באותו שנתון, באותו בית מורשת ואני חייב לציין שהערכים של אותה מורשת, ממשיכים ללוות אותי עד היום, בגלל זה אני רואה הרבה דמיון בדברים שעושים טוב לדורות הבאים. השותפות שלנו באה לידי ביטוי בלא מעט תחומים, החיבור בין משטרת ישראל לצה"ל, הוא חיבור בעבותות".