גזר דין של 8 ו-4.5 שנות מאסר ניתן לאחר החלטת בית המשפט לסייעות שהתעללו בפעוטות בגן סיגל שבחולון. בעקבות כך, שוחחו הבוקר (רביעי) ענת דוידוב וגדעון אוקו עם גלי לוי, אם לפעוטה שהייתה בגן ועברה התעללות. 

"אנחנו יומיים אחרי, אנחנו ברגשות אמביוולנטיים, רגשות של שמחה אבל גם קצת של עצב, שסוג של נסגר הפרק בסיפור הזה, אבל הוא לא באמת נסגר", אמרה לוי בפתח הריאיון. 

לשאלה האם האימהות מאוכזבות מהעונש, ענתה ש"לא, דווקא ענישה פה נתנה איזשהו סיי שאומר שיש להחמיר את הענישה, ושהציבור רוצה את זה, ושהרשות המחוקקת פועלת לצורך זה, ועכשיו גם הרשות השופטת נמצאת יחד עם זאת באותו קו. אז דווקא מהעונש אנחנו מאוד מרוצים, כמובן שאין שום עונש ראוי, שום עונש לא באמת ישקיט את ליבנו ויגיד 'אוקיי אז עכשיו הן מפצות על מעשיהן'".

לוי תיארה כיצד גילתה והבינה שמשהו לא בסדר מתרחש בגן: "באוגוסט 2020 אני ואמא נוספת הרגשנו שמשהו לא טוב עובר על הבנות שלנו, בעצם חלקנו חוויות יחד והבנו שחייבים לפתוח מצלמות. מה שהדליק לנו נורה אדומה היו התפרצויות זעם, עצבנות יתר, זה בערך מה שגרם לנו לפתוח את המצלמות. היום הבת שלי בת החמש נמצאת בשיקום, היא משתקמת, אנחנו מעניקים לה המון, אנחנו בטיפולים, ולאט לאט אנחנו מנסים לבנות את האמון מחדש, להקנות לה כלים חברתיים שהיא לא רכשה בגן. הדברים האלה נוכחים אצלנו בחיים שעה-שעה, לא רק יום יום".

לשאלה כיצד מחזירים להורים את האמון במערכת ובאנשי הצוות, השיבה לוי: "קודם כל אנחנו קיבלנו מעטפת לכלל הורי הגן על ידי העירייה שלנו ועל ידי הרווחה, ובעצם אנחנו היינו בטיפולים של שנה, שנה וחצי, של בכלל בניית אמון בתוך המשפחה, ובניית אמון עם גורמים חיצוניים. להגיד לך שהגננות שהיום אני שמה את הבת שלי אצלן הן יודעות שאני סומכת עליהן במאה אחוז? לא. הן יודעות שהן בבדיקה, הן יודעות שאני חושדת".

עוד המשיכה והוסיפה כי היא עדיין חושדת: "זה בעצם האוצר הכי יקר שלי, אני הבאתי אותו לעולם לטפח אותו, אני סחבתי אותו תשעה חודשים, שמרתי עליו מכל משמר בתוך רחם, לצאת לעולם ולקבל כזאת מלחמה. את הטעות שלי לא אעשה פעם שניה".

לסיום, אמרה כי "לכל אימא שחוששת לשלוח את התינוקת שלה לפעוטון, הפתרון זה רק מצלמות אונליין. אני יכולה להגיד שאני, לפני שנכנסתי לגן סיגל, הלכתי ועשיתי אלף ואחת בדיקות, באתי והפתעתי ולא גיליתי את זה, לא גיליתי, זה לא עזר. הדברים שאתה מחפש ברשימת צ'ק ליסט שלך הם לא בהכרח הדברים שיעידו את הדברים האלה. קיבלנו תמונות שאת אומרת 'אין מצב שיש שם התעללות'. אני אחרי מקרה כרמל מעודה, רשמתי לה כזאת ברכה שאמרתי לה 'תודה שאת לא כרמל מעודה'. על מה?".

עריכה: ירדן חדד 103FM