ד"ר דימטרי חסלב, אשר אוים באלימות על ידי מטופל במרפאת כללית בירושלים, שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM ושחזר את פרטי המקרה, זאת בצל השביתה של ההסתדרות הרפואית שהתקיימה, בת 24 שעות, כמחאה על מקרי האלימות הרבים שמופנים כלפי עובדי מערכת הבריאות.

"אני כרגע מתמחה במחוז ירושלים לרפואת משפחה, אני עובד במרפאה בקופת חולים כללית. אני רציתי לעדכן שהאנשים היו אמורים לקבל טיפול רפואי בעיקוב, לא בגלל שרופא ראה סרט, היה יום עבודה לחוץ, לא היה רגע פנוי. עבדתי הרבה, טיפלתי באנשים, נתתי להם שירות. המטופל נכנס בצעקות, באיום פיזי, הרים עליי כסא. אני הרגשתי את זה כרצון לעשות נזק פיזי", סיפר הרופא. 

עוד ציין כי הרגיש מאוים: "גם האחות הייתה בחדר. אחרי האירוע היא הרגישה כאבים ביד, ואמרה שקיבלה מכה מהכסא שהוא הרים". 

לשאלה מה עושים במקרה כזה, השיב: "בכל חדר של צוות רפואי יש לחצן מצוקה, אנחנו גם כצוות עוברים הרבה הדרכות, ספציפית בזמן האחרון היו כמה הדרכות איך להגיב, להתנהל במקרה כזה של תקיפה. יש לנו לחצן מצוקה, הקב"ט מגיע למרפאה, איפה שלחצו על הלחצן".

ד"ר חסלב הוסיף כי נקראו לעברו קריאות גזעניות מצדו של המטופל: "אני מאוקראינה. עליתי לפני 4 שנים, כל המשפחה שלי נשארה באוקראינה לצערי", ואמר כי ההתנהלות היום במרפאה הייתה במתכונת שבת: "אני רוצה לעדכן שהיום עבודה התנהל כעבודה בשבת. היו תורנים, מרפאות תורניות, כי אנשים לא יכולים להישאר ללא מענה רפואי". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM