רעידת אדמה חזקה פקדה הלילה ׁ(בין ראשון לשני) את צפון סוריה ואת דרום מרכז טורקיה בעוצמה 7.7, והורגשה גם בישראל. הרעידה הובילה לתוצאות קשות של מאות הרוגים ועשרות מבנים שקרסו. לא נגרם נזק בישראל, אך היא הורגשה באופן משמעותי בצפון ובמרכז הארץ. 

מאות הרוגים ופצועים ברעידת האדמה בטורקיה וסוריה; עשרות מבנים קרסו

פרופ' זהר גבירצמן, מנהל המכון הגיאולוגי, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM, והתייחס למצב: "אנחנו לא צריכים להיות מודאגים מרעידות שמתרחשות בטורקיה, אנחנו כן צריכים להיות מודאגים מרעידות שעלולות להתרחש בישראל. אולי כדאי שהרעידה בטורקיה תשמש לנו פעמון אזהרה שזה יכול לקרות גם אצלנו".

הוא הציג את הפעולות שיש לבצע על מנת להיות ערוכים לרעידה דומה שתתרחש בישראל: "אפיק אחד זה להתכונן מבעוד מועד, לתכנן את כל הבנייה החדשה, גם של מבנים וגם של תשתיות. אחד הצעדים החשובים ביותר שיצילו חיים בעת שרעידת אדמה תפקוד אותנו זה לחזק מבנים ישנים, אותם מבנים שנבנו בשנים שלא היה תקן בנייה לישראל. זה לא במגרש שלי, אנחנו עושים במחקר, לא בחיזוק מבנים. זו פעולה שצריך לעשות, אחד הצעדים החשובים שצריך לעשות אותם".

עו"ד אייל יופה, תושב תל אביב, התראיין גם הוא, וסיפר על הרגעים שבהם הרגיש הלילה את רעידת האדמה: "שכבתי במיטה, הכול רעד. גם המנורה על המיטה. ישר הבנתי שזו רעידת אדמה. אני רשמתי פוסט 10 דקות אחרי זה כי לא רציתי להישמע אדם מפחיד כזה. צעקתי רעידת אדמה, רצתי לסלון ואמרתי 'אולי זו ברברה הגיעה'. חיכיתי 2-3 דקות ואחרי זה החלטתי לרשום 'הייתה רעידת אדמה', ומסתבר שהרגשתי נכון".

"המיטה זזה, המנורה בחדר פשוט הסתובבה. לא היה לי ספק שזו רעידת אדמה, אבל בכל זאת, אמצע הלילה. לקח לי כמה דקות כדי לרשום בכל זאת. לא נבהלתי, זה היה כמה שניות. חיכיתי ואז קמתי לראות אם יש אנשים בחוץ, אם יש רוחות", הוסיף. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm