ראשי הרשויות המוגדרות בסכנה מפני רעידות אדמה קיימו דיון חירום בדרישה מהממשלה לאשר תקציבים לתוכנית "מגן לעורף" לחיזוק מבנים מפני רעשי אדמה. ראשי הרשויות טוענים כי לא פעם הם פנו לגורמים האחראים בדרישה לאשר בדחיפות תקציב להתחדשות עירונית ולתוכנית. בחודש ינואר האחרון, כך לטענם, נעשתה פנייה לשר האוצר דאז אביגדור ליברמן בדרישה לתקצב את התכנית אולם דבר לא נעשה.

התוכנית שגובה ב-2018 על ידי ליברמן בהיותו שר הביטחון, אמורה להעניק מענה למיגון העורף בדגש על מיג​ון האזרחים, השירותים החיוניים והרציפות התפקודית בצפון הארץ מפני רעידת אדמה. התוכנית כוללת: בניית אלפי ממ"דים לאזרחים בצפון וחיזוק מאות מבנים מפני רעידות אדמה ומיגון מוסדות חינוך בריאות ורווחה.

ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה, מסר: "אנחנו פונים לממשלה בדחיפות להתעורר, לצאת מהתרדמת, ולטפל במיגון הנדרש של אותן 10 הרשויות שנמצאות על השבר הסורי האפריקאי. מבקר המדינה כתב על כך דו"ח במיוחד בעקבותיו כינס שר הביטחון דאז את תכנית 'מגן לעורף'. הביקורת היא כלפי הממשלה שהזניחה את הנושא הזה. יש כאן דאגה גדולה המחייבת הערכות וכשירות מתאימה. ביום שני נתייצב כל עשרת ראשי הרשויות בכנסת לדיון חירום בועדת הפנים שתדון בנושא ונקים כל זעקה כדי שהממשלה תתעורר. ויפה שעה אחת קודם".

ראש המועצה אזורית חצור הגלילית, שמעון סויסה, מסר: "אני קורא לממשלה להיערך לסיוע מיוחד מפני רעידות אדמה. חצור שלנו, בין 10 הערים המסוכנות בישראל מפני רעידות אדמה, ממוצע השנים לרעידות אדמה באזורינו, בין 80 ל 100 שנה, רעידת האדמה האחרונה באיזור, התרחשה ב 1927. זו הסיבה שאנו פועלים לקידום תכנית ממשלה לחיזוק המבנים ולהתחדשות עירונית, מבנים שנבנו בשנות ה 50, אינם עומדים בתקן מפני רעידת אדמה, האסון שהתרחש אתמול באיזורנו, מעיד על הסכנה המרחפת". 

מוקדם יותר היום התריע ראש עיריית צפתשוקי אוחנה, ב-103FM כי "האתגר הגדול הוא ממש כאן, בפתח, אתגר שעלול לקרות כאן, בעיר שלי, ואני מתאר לעצמי בצפון, להותיר כאן הרס וחורבן שאני חושב לצערי שכל מלחמות ישראל לא הותירו. זה האתגר. כל בניין שהוא טרום שנות ה-80 - הכתובת על הקיר. יש מאות כאלה. גייסתי את כל ראשי הרשויות בסביבה, הוצאנו כבר בפברואר 2022 נייר, ביקשנו, העלינו את זה בכנסת ובכל מקום אחר. צריך לבוא ולהגיד בפה מלא - רעידת אדמה זה לא שאלה של אם, זה שאלה של מתי".