"הסעודים הרגישו חשופים": גורם מדיני מתייחס לחידוש היחסים בין איראן וסעודיה

גורם מדיני בכיר התייחס להודעה של איראן וסעודיה על חידוש היחסים בינהן וטען כי "צריך להבין למה זה קרה ומתי. זה התחיל לפני כשנה, בסבב של מפגשים בין השתיים. זה התחיל במידה רבה כתוצאה מתחושה שלהם לפיה עמדת המערב כלפי איראן היא חלשה. כשמסתכלים מתי התהליך הזה התחיל, זה קרה בתקופה ההיא. עמדת המערב השתנתה מאז, אך לא מספיק".

עוד הוסיף כי "הסעודים הרגישו מאוד חשופים וביקשו איזון. ככל שהעמדה המערבית תהיה חזקה כלפי איראן, כך היחסים הפורמליים בין סעודיה ואיראן יהיו פחות משמעותיים". 

לכתבה המלאה

במקביל, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס במהלך דברים שנשא, לחידוש היחסים הדיפלומטיים בין סעודיה לאיראן. "ההתקרבות בין הסעודים לאיראנים טובה לעמי האזור ומהווה אינטרס שלהם, ולא תבוא על חשבונם", ציין אמש.  עוד טען כי "במידה שההתקרבות בין המדינות תמשיך במסלול הנכון, הדבר יפתח אופקים שונים בלבנון ובאזור. כמו כן, נסראללה התייחס למחאות שמתקיימות כנגד הרפורמה המשפטית, והציג לטענתו, את החשש הגדול שקיים בישראל מהעתיד. 

נתניהו נפגש עם מלוני: "דנו בנירמול היחסים בין ישראל למדינות האזור"

 ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול  עם ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני. בסיום הפגישה, מסרו השניים הודעה משותפת לתקשורת. "אנו מכירים הרבה זמן, החלפנו דעות על שורה של נושאים. יש לנו יחסים מאוד טובים בין המדינות", ציינה מלוני והוסיפה: "אנו רוצים להעלות את שיתוף הפעולה בין המדינות. הכלכלה, הטכנולוגיות סייבר, אבטחה, ביטחון, תרבות, משבר מים- כל זה עלה בשיחתנו".

לכתבה המלאה

קבלת הפנים לבנימין נתניהו באיטליה. באדיבות איתי בית-און /לע"מ

מפקד מחוז ת"א תקף את המפכ"ל לאחר הדחתו: "הרסת את המשטרה"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר החליט אתמול על הדחתו של מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד, החלטה אותה הקפיאה היועמ"שית גלי בהרב מאירה. כעת מתברר, כי ההחלטה הועברה אתמול לאשד ע"י המפכ"ל יעקב שבתאי, בשיחה קשה במיוחד שהתנהלה בין השניים. מפקד המחוז תקף את שבתאי, ואמר לו כי "הרס את המשטרה".

לכתבה המלאה

ניצלו בנס: משפחה נקלעה לזריקת אבנים בשומרון ונורתה בשל טעות בזיהוי

ניסיון פיגוע נוסף בשומרון: משפחה יהודית שנסעה היום (שישי) בכביש המרכזי בחווארה שבשומרון, נרגמה באבנים ע"י מחבלים. אם המשפחה שנמצאת בהיריון, נפצעה בחזה ופונתה לקבלת טיפול בבית החולים. שניים נוספים נפצעו באורח קל, וילד בן 4 נפגע מרסיסי זכוכית. המשפחה ניצלה בנס, זאת לאחר שאב המשפחה ביציע ירי באוויר, על מנת לחלץ את משפחתו ולהניס את המחבלים. בשלב זה, כוח צה"ל ששהה במקום ושמע את קולות הירי, ביצע טעות בזיהוי כאשר חשב כי מדובר במחבלים.

לכתבה המלאה

הרכב שנרגם באבנים בשומרון. ללא קרדיט

הקריסה הבנקאית הגדולה ביותר מ-2008: הרגולטור סגר את בנק סיליקון ואלי

רגולטורים פיננסיים אמריקאים הודיעו על סגירת בנק סיליקון ואלי SVB והשתלטו על הפיקדונות, במה שנראה כמו קריסת הבנק השנייה הגדולה ביותר בארה"ב מזה יותר מעשור. המטה של הבנק נמצא בסנטה קרלה בקליפורניה, והוא נחשב לאחד המלווים החשובים ביותר לחברות סטארט-אפ בארה"ב, כמו גם עובד עם סטארט-אפים ישראלים רבים. ההחלטה על הסגירה הגיעה בעקבות מניית הבנק שצללה, משום שנאלץ למכור נכסים בהפסד, בעקבות ירידה בכמות הפיקדונות בו. 

לכתבה המלאה

סיליקון ואלי בנק  (צילום: REUTERS/Michaela Vatcheva)
סיליקון ואלי בנק (צילום: REUTERS/Michaela Vatcheva)

נעצר המחבל שנחשד בהנחת המטען באוטובוס בבית"ר עילית

כוחות הביטחון עצרו הלילה (שישי-שבת) בכפר בתיר שבמרחב חטיבת עציון את החשוד בהנחת המטען באוטובוס בבית"ר עילית ביום חמישי האחרון, ומספר חשודים בסיוע לו. הלוחמים החרימו רכב בחשד ששימש את החשודים בהנחת המטען. החשודים שנעצרו הועברו להמשך חקירת שב"כ. לא היו נפגעים לכוחות הביטחון.

לכתבה המלאה

דיווח: רוסיה העבירה נשק אמריקאי שנתפס באוקראינה לידי איראן

נשק שסופק על ידי ארה"ב ונאט"ו לאוקראינה נתפס על ידי רוסיה על אדמת אוקראינה, ונשלח לאיראן, על מנת שזו תוכל לנסות וליצור גרסה משל עצמה לכלי הנשק, כך דווח ברשת CNN האמריקאית. עוד הוסיפו המקורות כי שליחת הנשק, מטרתו להמשיך ולתמרץ את טהרן לתמוך במלחמתה של רוסיה מול אוקראינה.

לכתבה המלאה