רותם מנסנו נפצע קשה בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב בחודש שעבר. חבריו יצאו בקמפיין מימון המונים על מנת לסייע לו ולמשפחתו בשיקום הארוך והקשה. בשיחה עם ינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103FM שיתף חברו עידו אביב ביוזמה לגיוס התרומות. 

עד ראייה לפיגוע הירי בדיזנגוף: "המחבל ירה באנשים על מעבר חצייה, ללא הבחנה"

"במרץ היה פיגוע, איבדנו חבר יקר, אור אשכר, שלושה חברים שהלכו יחד לחתונה של חבר אחר", סיפר אביב בפתח השיחה. "אור לצערנו נרצח בפיגוע הזה, מנסנו הגיע במצב קשה מאוד לבית החולים ולפני כשבוע הוא השתחרר מבית החולים 'איכילוב' ועבר לתהליך שיקום בבית לווינשטיין. נכון לעכשיו הוא עדיין מרותק למיטת הטיפולים ולא יכול להזיז את הגפיים. הפגיעה שלו היא בפלג הגוף העליון, הכדור נכנס מהכתף האחורית עד לעמוד השדרה ופגע בעמוד השדרה. הוא עבר ניתוח של חיבור חוליות עמוד השדרה הצווארי".

זירת הפיגוע בדיזנגוף (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הפיגוע בדיזנגוף (צילום: אבשלום ששוני)

עוד עדכן אביב כי "עכשיו הוא בהכרה, מתקשר, מדבר, אנחנו עדיין עושים את הדברים הבסיסיים איתו, האכלה וכו'. הטיפול השיקומי הולך להיות ארוך מאוד, אנחנו לא יודעים להגיד כמה זמן. גם לא יודעים מה תהיה התוצאה העתידית, אנחנו עושים הכל כדי שיהיה לו הטוב ביותר. צוואר ומעלה הוא מזיז, כרגע מעדיפים שהוא לא יזיז יותר מדי, כי הניתוח היה בעמוד השדרה הצווארי. הוא מודע למצבו, הוא זוכר הכל, הוא מתקשר איתנו. הוא היה דיג'יי גדול, עשה הרבה אירועים בארץ, הרבה חתונות, אירועי חברה".

הלוחם שחיסל את המחבל בפיגוע הירי בדיזנגוף (צילום: דוברות המשטרה)

בהמשך ציין אביב כי נכון לרגע זה הם מחכים שמנסנו יעבור את הטיפול השיקומי בארץ, ולאחר מכן קיימת האופציה שיעבור שיקום ייחודי בחו"ל. "משיחות ביניים עם פרופסורים שעברו ליד המיטה שלו יש גם טיפולים בחו"ל, טיפול מיוחד שמתעסק באיחוי של חוט עמוד השדרה. אנחנו לא יודעים מה יביא יום. לדירה שלו הוא כבר לא יחזור, גם לא לרכב שלו כנראה, ואנחנו  החברים חושבים קדימה. רותם הוא לא אדם נזקק, הוא פירנס את עצמו בכבוד, היה עצמאי".

"ברגע שהבנו שמדובר במסע כל כך ארוך הבנו שאנחנו צריכים לעשות משהו טיפה יותר גדול. אמנם הוא יקבל את כל מה שמקבלים מביטוח לאומי והביטוחים האישיים אבל לעולם לא נשלים עם הסיטואציה שלא ניסינו להשיג לו את הטוב ביותר. תרמו כבר למעלה מ-8,000 תורמים, לא האמנו שבזמן כל כך קצר נעשה את זה", אמר לסיום.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm