עידו גרינבאום, ראש המועצה האזורית עמק הירדן, התראיין היום (שני) בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM, והתייחס לסערה סביב מיזם "שבת ישראלית" לאחר שלא תוקצב מאז כניסת שר המורשת הנוכחי עמיחי אליהו לתפקידו.

"לא הוריתי על סגירת מיזם שבת ישראלית": שר המורשת אליהו מגיב לסערה
ראש המועצה האזורית גליל עליון: המדינה תפסיק לסבסד אירועי מיזם "שבת ישראלית"

"כבר מזה מספר שבועות שהפעילות יוצאת הדופן הזו, פעילות שבת ישראלית, אפשרה לרבבות של ישראלים בהרשמה מוקדמת להגיע לכל אחד מאתרי המורשת חינם אין כסף", אמר גרינבאום בפתח דבריו, "כל זאת כשהמדינה דרך משרד המורשת היו מעבירים את התקציב לאתר. חלק מהאתרים הללו זה היה חבל הצלה בשבילכם. מצד אחד זה אפשר אוויר לאתרי המורגשת החשובים הללו, וזה אפשר לאלפי ישראלים לבלות בשבת. יש אנשים שחוו אולי לראשונה חוויה שלא היו מגיעים אליה אלמלא הדבר הזה". 

"מה שהשר אומר הלכה למעשה שהשבת שלו הוא לא השבת שלנו", הוסיף, "שהוא ידאג להסב את התקציב לביקורים אולי של בתי ספר או אוכלוסיות אחרות, כשהן לא יתקבלו בשבת. אשמח אם יגיעו כל האוכלוסיות שהשר אליהו חפץ בעיקרן, אבל למה השבת שלנו והבילוי של השבת שלנו? העמק שלנו עובד וחי בשבת, אנו מארחים רבבות של אנשים מסביב לכינרת, ואני לא רואה סיבה לא לאפשר זאת לאנשים הללו".  

לאחר מכן אמר גרינבאום: "הייתה פה התארגנות מסודרת ולא משפחות שמגיעות בצורה פרוביזורית, מגיעים הרבה מאוד ביחד וזה הופך להיות יעד של פעילות, יש אוכלוסיות רבות שאם הברירה תהיה לשלם כסף ולבוא, אז הם לא יעשו זאת". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש 103FM