בג"ץ פסק היום (ראשון) בעתירת "רגבים", בסוגיית מימוש צווי ההריסה ופינוי המאחז הבלתי חוקי ח'אן אל-אחמר, וקבע כי ניתן להמתין עם פינוי המאחז וזאת בשל סיבות בטחוניות.

ההחלטה על חאן אל אחמר נדחתה, השופט עקץ: "עד אין קץ זה פרק זמן סביר?"
על רקע הדיון בבג"ץ: מה הסיפור של חאן אל אחמר? | עושים לכם סדר

בהחלטה נקבע כי "מעיון ודיון בחומר החסוי העלה כי קיימים טעמים עדכניים של ממש אשר תומכים בעמדתם העכשווית של משיבי המדינה שלא לפנות ולא להרוס את המאחז בעת הזאת, תוך מתן הבהרה והדגשה חוזרת כי מדובר במאחז בר", כתבו השופטים בהחלטתם, "הריסה של מאחז שכל כולו הוקם בניגוד לחוק. מטעמים אלה לא נוכל לפרט בעטיו של החיסיון. נציין כי אחרי שקראנו את מה שקראנו, נחה דעתנו כי טעמים אלה, בלי יוצא מן הכלל, קשורים לענייני ביטחון ויחסי החוץ של המדינה וכי יש בהם כדי להצדיק את עמדתם הנוכחית של משיבי המדינה בנוגע למאחז".

כמו כן, השופט נעם סולברג כתב כי "חזקה על הדרג המדיני שיממש את צווי ההריסה ויפנה את חאן אל אחמר 'מיד לכשהדבר יתאפשר'". כזכור, בשבוע שעבר התקיים דיון לאחר בקשות רבות מטעם המדינה לדחיית הפינוי.  השופט סולברג פנה לנציגי המדינה ושאל: "מתי יגיע השלב שאתם כבר לא תוכלו לומר שצריך לפנות בגלל שלטון החוק - "אבל לא בעיתוי הנוכחי?". השופט שטיין הוסיף: "הפסיקה קובעת שצריך לממש צו בתוך פרק זמן סביר. דחיות "משיקולים ביטחוניים ומדיניים" עד אין קץ זה פרק זמן סביר?".